Oferta formativa

OFERTA FORMATIVA

La formació professional capacita per a l'exercici qualificat de diverses professions i proporciona la formació necessària per adquirir la competència professional i els coneixements propis de cada sector.

Estudiar un cicle de la família professional de Serveis socioculturals i a la comunitat es voler dedicar-se a les PERSONES, treballar amb elles, estar al seu costat, facilitar les eines i recursos necessàries per tal d’aconseguir un benestar integral. En definitiva fer ACOMPANYAMENT A LES PERSONES.

La formació oferida des del cicles de formació professional a l'IES Francesc Ribalta, destaca per combinar teoria i pràctica. En general, desenvolupem projectes d'intervenció grupal, organitzem tallers amb altres cicles i eixides a entitats. Ens hem compromès amb la innovació i els valors educatius, com la inclusió, la sostenibilitat i la igualtat de gènere.

Les pràctiques en empresa (mòdul FCT) sempre són presencials i obligatòries (excepte aquell alumnat que les pot convalidar per experiència laboral en el sector).

L'IES Francesc Ribalta compta amb la Carta Erasmus+ d'Educació Superior que permet a alumnat i professorat participar en programes i activitats de mobilitat europea. El projecte KA1Erasmus+SMT (Student Mobility for Training) és un programa per a la realització de pràctiques formatives en un país de la UE, per part d'estudiants de cicles formatius de grau superior. L'alumnat pot triar entre realitzar les pràctiques durant el curs o en finalitzar-lo (amb possibilitat de beca).

Les llengües vehiculars s'apliquen als diversos mòduls professionals en les modalitats presencial i semipresencial, se n'informa a l'alumnat a l'inici de cada curs, estan al Pla Lingüístic del centre i en la programació del departament.

També hi ha mòduls que es desenvolupen parcialment en anglès.