Resistències Artístiques

Durant aquest curs participarem en la convocatòria Resistències Artístiques amb el projecte Trenant Identitats del grup Cocinando Danza.

Es tracta d’una convocatòria promoguda per la Direcció general d’Innovació educativa, el consorci de museus i el Cefire en el que participen 40 centres educatius d’infantil, primària, secundària, cicles formatius i escola oficial d’idiomes amb l'objectiu de crear entorns de treball col·laboratius que unisquen art i educació.
Els objectius del projecte són:
  • Visibilitzar la situació dels entorns escolars mitjançant l'aplicació de processos de creació artística contemporània.
  • Fomentar la creació artística contemporània com a eina d'anàlisi i reflexió de problemàtiques socials en l'àmbit escolar.
  • Promoure la capacitat social de resoldre problemes mitjançant el treball en comunitat.
  • Establir relacions entre la creació artística contemporània i els àmbits d'educació formal
Resum del projecte

Trenant identitats és un projecte que, des d'una perspectiva de gènere i amb una metodologia de treball col·laborativa, cerca propiciar reflexió, obrir debat i qüestionament sobre la identitat, la diversitat i el gènere, sobre la necessitat i utilitat de cada persona en l'entramat de la societat que construïm entre totes i tots cada dia des d'una cosa tan bàsica, però tan delicat al mateix temps, com són els senyals identitaris, el context que ens envolta i el nostre dret a construir la nostra identitat i a transitar per ella plantejant preguntes com què entenem per identitat, per societat, per pertinença, per territori? què és i com construïm la imatge pròpia? com ens autopercebem/ens perceben? què és ser dona? què és ser home? quants sexes existeixen? què és/implica el gènere, el sexe biològic, el sexe sentit?…

Aquest projecte vol posar en el centre del procés el cos i el seu moviment, treballant des de i amb la dansa i les arts del moviment. El nostre cos com a identitat en si mateix, com a vehicle que ens acompanya al llarg de les nostres vides i com a agent que ens permet, posa reptes, ajuda, facilita, qüestiona… a l'hora d'afrontar i enfrontar el lloc i l'espai que habitem i que construïm, a l'hora de reconéixer-nos com a part o no d'una comunitat i d'un temps.
Es proposa que el resultat final del procés siga una proposta escènica de possibilitats diverses que puga ser complementada amb altres opcions de creació que les/els participants decidisquen.