QUÈ ÉS EL PROGRAMA D’ALUMNAT AJUDANT?

És un sistema d’ajuda entre iguals, que pretén promoure el clima de convivència, la gestió de conflictes, l’educació en valors i la presentació de models de conducta positius, entre altres.

Les persones, des de que naixem, som éssers socials. És important tenir unes bones habilitats socials per tenir bones relacions, i el programa d’alumnat ajudant treballa amb les persones voluntàries per a formar-les en aquestes habilitats i donar-les eines de comportament que, en primer lloc, les ajuden a desenvolupar les seues personalitats i, en segon lloc, puguen utilitzar-les en el dia a dia en la seues relacions interpersonals. Aquestes habilitats són: el respecte, l’empatia, l’assertivitat i l’escolta activa.

Regular les emocions també és imprescindible. Les emocions estan presents al llarg de la vida i per això és necessari aprendre a gestionar-les adeqüadament. Per això, la gestió emocional forma part també de la formació de les nostres persones voluntàries.

El major problema de la comunicació és que no escoltem per a entendre, escoltem per a contestar. Per això ens concentrem també en totes les habilitats comunicatives que, en l’era de la comunicació i l’informació estan sofrint una transformació i un desenvolupament molt novedós al que ens hem d’adaptar continuament.