IES LA PATACONA – Lycée Cordouan de Royan (França), duo-lingua 2024-25

Durant el curs 2024-25 van tenir lloc una sèrie de intercanvies entre l’IES LA PATACONA i el Lycée Cordouan de Royan (França). Concretament foren 8 mobilitats individuals de curta duració (15 dies) del nostre alumnat a l’esmentat Lycée, i altres 8 mobilitats de 15 dies d’alumnat Francés al nostre IES. … Llegir més

J02: Jobshadowing en KOBLENZ (Alemanya)

24 -28 març 2025–Koblenz (Alemanya) Les àmplies possibilitats que ofereix el programa Erasmus + impliquen un estudi i anàlisi profunda i contínua d’estes. Amb l’objectiu de continuar creixent com a centre interessat en la internacionalització, IES La Patacona va participar en una nova mobilitat de professorat. Des del dilluns 24 … Llegir més

Visita Jobshadowing a Centro Formativo Provinciale Giuseppe Zanardelli (CFP Zanardelli) de Brescia (Italia)

Durante el jobshadowing realizado por las profesoras de las familias profesionales de Imagen Personal y Electricidad en el Centro Formativo Provinciale Giuseppe Zanardelli (CFP Zanardelli) de Brescia (Italia), del 11 al 15 de noviembre de 2024, tuvimos la oportunidad de observar diversas metodologías y procesos de enseñanza y aprendizaje. Esta experiencia nos ha permitido enriquecer nuestra formación y aplicar estos conocimientos en nuestro centro educativo. El CFP Zanardelli destaca por su enfoque en la formación práctica y su estrecha colaboración con el mundo empresarial, lo que facilita la transición de sus estudiantes al mercado laboral.

El primer día, nos recibieron en CFP Zaardelli, donde tuvimos la oportunidad de realizar una visita guiada por sus instalaciones. A lo largo del recorrido, nos detallaron el funcionamiento del centro y la organización de las diversas áreas de formación, lo que nos ayudó a entender mejor su estructura educativa y sus métodos pedagógicos.  

El segundo día nos reunimos con el abroad team, quienes nos explicaron por qué son una institución de formación profesional destacada en la provincia de Brescia. Durante la reunión, nos presentaron su amplia oferta de programas educativos y de formación profesional. Además, nos proporcionaron una visión general del sistema educativo italiano e iniciaron nuestra participación en las actividades diarias del centro. 

Durante los tres siguientes días, hemos asistido y participado en clases, talleres y laboratorios de nuestras diferentes especialidades, también nos han permitido participar activamente impartiendo docencia junto con nuestras anfitrionas, de marketing, corte de señora y normativa eléctrica. 

Tuvimos la oportunidad de visitar una de las empresas más reconocidas en el ámbito de la imagen personal de Brescia, como parte de una actividad extraescolar realizada junto con el alumnado de la especialidad de peluquería. En esta actividad, dirigida al último curso, la formación se centró en el marketing, la creación de la marca personal-profesional, y el técnico realizó un servicio completo aplicando las últimas técnicas en moda. El alumnado participó de manera activa, combinando la observación con la ejecución práctica. 

El último día comenzamos visitando su aula STEM, donde nos presentaron las actividades que realizan con el alumnado y sus proyectos educativos. Posteriormente, nos reunimos con el equipo Erasmus para intercambiar documentación, fichas de trabajo y pautas de gestión relacionadas con el programa. También llevamos a cabo una reunión para planificar futuras colaboraciones en FCTs y/o intercambios de alumnado, abordando aspectos como el sector productivo, opciones de hospedaje, duración, etc. en caso de intercambios o FCTs.” 

Ha sido una buena experiencia, tanto a nivel profesional como personal, ya que nos ha permitido establecer un contacto cercano y enriquecedor con su equipo. La calidad de su trabajo, su enfoque pedagógico y su disposición para colaborar nos motivan a continuar trabajando juntos y fortalecer nuestra relación tras esta movilidad. 

 El proyecto KA121 está cofinanciado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de este artículo/ noticia es responsabilidad exclusiva del IES La Patacona y ni la Comisión Europea ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que se pueda hacer de la información aquí difundida.

erasmus
brescia grupo

Dones i Literatura

Acì teniu l’enllaç al projecte de mobilitat d’un grup d’alumnes del nostre institut en setembre de 2024 a Eslovènia: Dones i Literatura La figura actual de la dona en l’àmbit literari. https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/mujeres-y-literatura/twinspace/pages

Mamprenem el curs ERASMUS +

Després d’un curs 23-24 ple d’enriquidores experiències Erasmus +, comencem una nova etapa amb mobilitats al voltant d’Europa: Alemanya, França, Portugal, Polònia i Itàlia. Si estàs interessat o interessada a ampliar els teus coneixements acadèmics, millorar l’idioma i obrir la teua ment a noves experiències personals, socials i culturals, emplena … Llegir més

Curs Gestió de conflictes a les escoles (Porto, Portugal)

La nostra professora i coordinadora de convivència i igualtat ha realitzat un curs a Porto sobre la gestió de conflictes a les escoles. L’objectiu del curs era conèixer formes i estratègies per abordar els conflictes que es generen al nostre centre però també saber com previndre’ls. 

El curs estava centrat en els models de gestió de conflictes a l'escola. S’han estudiat 4 models denominats: "infusió curricular", programes de mediació, estratègies a classe i enfocament comprensiu. Dins el model d’infusió curricular, s’ha vist com totes les assignatures del currículum es poden utilitzar per conscienciar l’alumnat en la cultura de la resolució pacífica del conflictes. Els programes de mediació ja ens són coneguts perquè al nostre centre comptem amb un equip de mediació i molts alumnes i professorat estan formats en aquest camp, per això algunes de les coses que s’han tractat com, per exemple, les passes que cal seguir per a una escolta activa dels agents en conflicte ja ens eren coneguts perquè són les que apliquem en el nostre grup de mediació. 

La idea principal que hem tret d’aquest models és que cal tindre unes regles consensuades per tots però també unes conseqüències que cal aplicar SEMPRE quan es trenquen eixes regles. Si no apliquem les conseqüències, les regles no seran efectives i no serviran per solucionar conflictes.  

Una part important del curs ha estat centrat en la part més psicològica i s’han estudiats els filtres que s’apliquen davant les diferents situacions externes i com estos filtres condicionen el comportament. Altre punt important que s’ha tractat ha estat el del complex món de les emocions. S’han treballat les cinc emocions: l'alegria, la ira,  la tristor, la por i la repulsió i, a través d'un programa anomenat L'atles de les emocions s’han vist les diferents reaccions que es donen a un fet segons l' emoció que sentim, com les emocions són naturals i no les podem evitar però sí podem intentar treballar les diferents respostes que poden haver davant una emoció 

La resta del curs ha estat més pràctica, hem descobert programes per treballar les emocions que ja s’apliquen a algunes escoles. De fet una de les participant del curs que treballa a una escola de Chicago on s’aplica un d’eixos programes ens ha explicat de primera mà en què consisteix. També s’han vist vídeos sobre pràctiques restauratives, algunes de les quals ja les apliquem a través del grup de mediació. Altre recurs treballat han sigut diferents pàgines web sobre els valors i la resolució de conflictes que es poden aplicar a les escoles. 

En definitiva, un curs productiu amb algunes idees noves per poder aplicar al nostre centre i al grup de mediació. 

 El proyecto KA121 está cofinanciado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de este artículo/ noticia es responsabilidad exclusiva del IES La Patacona y ni la Comisión Europea ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que se pueda hacer de la información aquí difundida.

erasmus
Imagen de WhatsApp 2024-07-16 a las 12.22.29_afedd9fd

Un grup d´alumnes italianes de Perruquerria i Estètica visiten l´IES La Patacona

Durant el mes d'abril passat, el nostre centre va tindre el plaer de rebre la visita d'un grup de 10 estudiants italianes: 4 d'elles cursaven el CFGM d'Estètica i Bellesa i 6 el CFGM de Perruqueria i Cosmètica Capil·lar.

Durant la seua estada de 12 dies, les alumnes, procedents d'una localitat pròxima a Venècia, van tindre l'oportunitat de submergir-se en la vida acadèmica i cultural del nostre institut.

Alumnat i professorat italià junt amb l´equip directiu i les professores coordinadores Erasmus de l´IES La Patacona.

La major part del temps, les alumnes van assistir a les classes teòriques i tallers pràctics corresponents a la seua especialitat. Però també es van dur a terme diverses activitats conjuntes entre tots dos grups: una relaxant sessió de talassoteràpia a la platja de la Patacona, on l'alumnat va poder gaudir dels beneficis de la mar i del sol en un entorn únic; una sessió de creació de pentinats i maquillatge a l'estil pin-up; i el disseny d'un marcapàgines en el mòdul de Màrqueting i Vendes, per a commemorar el dia del llibre. En estes activitats no sols es va fomentar la creativitat i el treball en equip, sinó que també es va celebrar la importància de la lectura i la cultura en la nostra formació acadèmica.

Finalment, van assistir com a observadores al desenvolupament d'algunes tasques per part de l'alumnat del CFGS Caracterització, com, per exemple, l'exposició de projectes, la realització de picats i emmallats de perruques, la confecció d'estructures per a pentinats històrics i de fantasia, i el disseny de pròtesi.

Al llarg de la seua visita es van establir llaços d'amistat entre les alumnes espanyoles i italianes, enriquint així l'experiència d'aprenentatge de totes dues parts. Sens dubte, va ser una experiència inoblidable que va obrir la porta a una possible col·laboració amb el centre italià per al pròxim curs, on els nostres estudiants podran visitar Itàlia.

El projecte 2023-1-ES01-KA121-SCH-000126430 està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d'aquest article/notícia és responsabilitat exclusiva de l'IES La Patacona i ni la Comissió Europea ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE) són responsables de l'ús que es puga fer de la informació ací difosa. 

erasmus
8

Movilidad Parnü (Estonia) – Pärnumaa Vocational Education Center

A través de la modalidad Job Shadowing o acompañamiento laboral, el profesorado del IES La Patacona conoce otras metodologías que les servirán para enriquecer el proceso de enseñanza-aprendizaje del alumnado de nuestro centro.

En la semana del 6 al 10 de mayo de 2024, dos profesoras de Formación Profesional de las especialidades Electricidad y Peluquería participaron en una movilidad en Estonia para observar a otros docentes durante su trabajo diario, para aprender nuevas metodologías y el tratamiento de diversas competencias que debe adquirir el alumnado.

Durante estos cinco días, las profesoras conocieron el currículo que regula el sistema educativo en Estonia, asistieron a diferentes clases de su especialidad y visitaron empresas del sector profesional, además de socializar con otros docentes de diferentes lugares.

Los objetivos principales de esta movilidad han sido conocer otro sistema educativo, sus métodos y experiencias, además de plantear futuros proyectos con centros extranjeros que permita introducir al alumnado en nuevas culturas y mejorar sus habilidades comunicativas en otra lengua.

Pärnumaa Vocational Education Center destaca por las facilidades en cuestión de recursos, tanto analógicos como digitales, que ofrece al alumnado y por el acercamiento de la formación profesional al entorno laboral. Los estudiantes matriculados en este centro sienten las aulas como si de una empresa se tratara, preparando así a los futuros profesionales para la realidad que encontraran fuera de ellas.

El primer día, tras un acogedor recibimiento, el equipo organizador del centro nos mostró el funcionamiento del sistema educativo y finalizaron el día haciendo un tour por todas las especialidades en formación profesional que presenta este centro.

El segundo y tercer día, asistimos a clase de diferentes módulos de nuestras especialidades, donde pudimos participar junto con el alumnado en el desarrollo de nuevas metodologías expuestas por el profesorado del grupo-clase. Asimismo, presenciamos en acción diferentes simuladores que proyectaban escenarios laborales, tales como un simulador de la anatomía del cuerpo humano.

El cuarto día visitamos diferentes empresas, entre las que destacan: Gamecan, empresa cuya misión es establecer nuevos estándares de producción, innovación y cultura laboral en la industria del videojuego; Villa Wesset, hotel restaurante que destaca por su principal objetivo “desperdicio cero” y Oshino, empresa de diseño, fabricación y soporte de componentes electrónicos. Estas compañías acogen alumnado del centro para completar su formación en centros de trabajo.

El último día, realizamos una excursión donde las coordinadoras de Erasmus+ nos mostraron los entornos naturales de la ciudad, haciendo especial énfasis al desarrollo de nuevas organizaciones que generen acciones sostenibles y que, además, sean socialmente responsables para conseguir un futuro sustentable.

Este Jobshadowing ha sido una experiencia muy enriquecedora que ha servido para descubrir nuevos enfoques didácticos, motivar a nuestras profesoras, seguir acercando el entorno del aula a proyectos sostenibles y fomentar el bilingüismo entre el alumnado de nuestro IES la Patacona.

El proyecto KA121 está cofinanciado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de este artículo/ noticia es responsabilidad exclusiva del IES La Patacona y ni la Comisión Europea ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que se pueda hacer de la información aquí difundida.

erasmus
IMG-20240511-WA0070

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies