LLANÇAMENT DEL NANOSAT

El dijous 15 de juny, els alumnes de 4t d’ESO del projecte Nanosats anaren a Requena a llançar el seu microsatel·lit. El llançament es va dur a terme amb un globus estratosfèric que pujà la sonda fins 46km d’altura recollint dades de temperatura, pressió, luminositat i radiació. La sonda emetia les dades per radio a més també estava dotada d’un GPS per seguir la seua posició. El seguiment de les dades es va fer amb una de les antenes que havien fabricat els mateixos alumnes. En arribar a la màxima altura el descens de pressió baromètrica fa que el globus s’unfle com un autobús i acabe esclatant. La sonda estava provista d’un paracaigudes per assegurar un descens suau. A més el lloc del llançament es va escollir tenint en compte que es possible predir, amb prou precisió la trajectoria del globus i el lloc d’aterrament de la sonda. El dispositiu finalment es recollí en una zona de camps de la Canal de Navarrés. Ací teniu un vídeo on es recull l’event.

Si no podeu vore el video feu clic en este enllaç: vídeo nanosats.

Per vore les fotos fes clic ací i on diu “Tots els documents” tria la vista de Galeria de fotos.