L’art com a eina per a la integració social

El taller de pintura dirigit per l’artista valenciana Carmen Roig Castillo, coneguda com Cari, es va convertir este dilluns 30 d’octubre en una experiència transformadora per a l’alumnat de 2n d’Integració Social en la seua cerca de comprendre i atendre les unitats de convivència des d’una perspectiva creativa. Carmen Roig Castillo és membre de l’Equip Límit, que compta amb obres en museus i ha exposat a nivell mundial. https://equipolimite.com/
Durant el taller, els i les estudiants van tindre l’oportunitat d’explorar el poder de l’expressió artística com una eina per a comprendre les emocions i les experiències humanes. Cari Roig concep l’art com la capacitat de crear a partir de les pròpies emocions, i la creativitat com un mitjà per a canalitzar l’amor i el desig en totes les accions. Este enfocament creatiu va permetre als estudiants aprofundir en la comprensió de les dinàmiques familiars i les unitats de convivència des d’una perspectiva emocional.
El taller es va centrar en fomentar la capacitat d’apreciar i sentir a través dels colors, la qual cosa es va traduir en un pont per a la transformació de l’existència i la curació del dolor humà. Els i les alumnes van explorar temes relacionats amb la convivència, les relacions familiars i les dinàmiques personals a través de la pintura, permetent-los abordar qüestions complexes des d’una perspectiva artística i terapèutica.
L’experiència ha sigut enriquidora, ja que les estudiants poden aplicar allò aprés a situacions de la vida real. Carmen Roig Castillo ha estat involucrada en diversos projectes terapèutics i creatius, inclosos tallers en centres penitenciaris i hospitals pediàtrics. La creació de l’Associació Arco Iris Rie i “Casa Doce.21” destaca el seu compromís amb l’art com una eina de transformació personal i social, així com d’acompanyament a les persones en el seu procés de canvi.

Activitat organitzada pel professor Cayetano Sánchez.