DIARI DE MOBILITAT – Project-Based Learning (PBL) in the Classroom: Setup, Integration and Reflection – BERLÍN – DIA 1

La primera vegada que vaig vindre a Berlín va ser durant l’estiu de l’any 90, pocs mesos després de la caiguda del mur que havia dividit la capital alemanya durant quasi 30 anys. La població alemanya el va enderrocar sense vessar sang ni disparar ni un sol tret, simbolitzant el fi de la Guerra freda i començant la reunificació d’aquest país que hui en dia és una de les potències econòmiques mundials. La ciutat ha canviat molt des d’aleshores, hui en dia ocupa una superfície de quasi 900km2 i compta amb uns 4 milions d’habitants.

Avinguda Karl Marx

Òbviament, les motivacions d’aquell viatge no tenien res a veure amb les d’aquest, que suposa la tercera mobilitat del projecte ERASMUS+ en el que participa el nostre centre, anomenat “GILABERT GETS AN OPENING TO EUROPE”. El motiu d’aquesta mobilitat és participar en el curs “Project Based Learning in the classroom: Setup, integration and reflection“ i formar-me en l’aprenentatge basat en projectes.

El primer dia del curs no ha sigut especialment productiu, bàsicament ens hem presentat i hem fet una dinàmica per a conèixer-nos. A més, el formador ens ha parlat dels quatre estils d’aprenentatge i/o ensenyament segons la teoria VARK (Visual Auditory Read/Write Kinesthetic; https://vark-learn.com) de Neil Fleming. Per altra banda, de les 12 persones participants en el curs, 11 venen d’Espanya, així que la vessant multicultural de la mobilitat es quedarà a mitges.

Porta de Brandeburg

A la vesprada, una de les participants del curs ens ha comentat que anava a fer una visita guiada per Berlín però visitant llocs poc turístics i amb art urbà (com es pot veure en la majoria de fotos), i alguns ens hem apuntat.

El recorregut ha estat molt interessant, eixint de la famosa porta de Brandeburg hem passejat per alguns patis de la part jueva del barri Mitte, i hem acabat en la petita Estambul, el barri de Kreuzberg, on la colònia turca és molt important.