DIARI DE LA MOBILITAT “Structured Educational Visit to Schools & Training Seminars in Iceland” – PART4

Eg heiti Noelia, Hrad heitir pú?

Avui hem començat aprenent paraules clau en islandès a l’ institut Flensborgarskólinn í Hafnarfirði que hem visitat, en una dinàmica de grup molt motivadora i participativa, alhora que hem repassat en un mapa els principals accidents geogràfics del país, aprenent de manera significativa la construcció de les paraules islandeses.

Posteriorment hem visitat les instal·lacions del centre, i hem entrat a una classe, però no ens ha aportat res de nou ja que era magistral. Aquest fet m’ha fet valorar més si cap la gran tasca que s’està fent al nostre centre amb l’aprenentatge cooperatiu, els àmbits i els projectes.

Ens ha cridat l’atenció els rètols inclusius dels WC

Tot seguit hem dinat a la sala de professorat, on una cuinera guisa tots els dies per al professorat, que menja gratuïtament. També disposen de màquina de cafè de lliure disposició, d’una TV i d’un piano, tot per buscar el benestar i relax del personal.

Després de dinar hem assistit a una conferència sobre el projecte de centre:

Educació inclusiva per al benestar i escola per a millorar la salut.

De vesprada hem visitat el Museu Nacional d’Islàndia, endinsant-nos en la seua història cultural des de l’època de la colonització fins a l’actualitat.

El museu compta amb diversos utensilis i eines dels primers pobladors víkings, entre els quals destaca l’Estatueta de Thor d’Eyrarland que és el vestigi més famós del museu.