Notícia. CONVOCATÒRIA PÚBLICA DE SELECCIÓ I CONTRACTACIÓ DE PROFESSORAT ESPECIALISTA PER AL CURS D’ESPECIALITZACIÓ DE ROBOTICA COL·LABORATIVA

CONVOCATÒRIA PÚBLICA DE SELECCIÓ I CONTRACTACIÓ DE PROFESSORAT ESPECIALISTA PER AL CURS D'ESPECIALITZACIÓ DE ROBOTICA COL·LABORATIVA

 

Es necessiten cobrir places de professorat especialista en l'IES Jaume I amb els següents perfils:

  • Perfil 1: ROBOTS MÒBILS AUTÒNOMS, SEGURETAT I MANTENIMENT DE ROBOTS (4 hores).
  • Perfil 2: CONFIGURACIÓ I PROGRAMACIÓ DE ROBOTS (6 hores).
  • Perfil 3: ROBÒTICA COL·LABORATIVA (3 hores).

 La dedicació horària indicada es refereix a hores lectives setmanals en horari de tarda i el període de contractació mínim des de l' inici del curs d' especialització fins a la finalització de la seva avaluació. En cadascun dels perfils les hores de dedicació poden ser modificables per necessitats de servei.

Els interessats hauran de presentar la documentació requerida, fins al 9 de juliol de 2023 inclusivament, enviant un correu electrònic a 46017201@edu.gva.es dirigida al Director de l'IES Jaume I.

Els requisits de les persones candidates, la documentació a presentar, el calendari del procés de selecció, els criteris de valoració, la comissió de valoració, la dedicació docent dels diferents perfils, el règim de contractació i la protecció de les dades de la convocatòria es detallen als apartats següents.

1.- REQUISITS

Les persones aspirants a ser contractades com a professorat especialista han de complir les condicions exigides en l'article 12 del Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, així com el marc legal específic del professorat especialista establert en el Reial decret 1560/1995, de 21 de setembre, pel qual es regula el règim de contractació de professors especialistes i el Decret 296/1997, de 2 de desembre, del Govern Valencià, pel qual es regula el règim de contractació de professors especialistes.

Els requisits generals per als qui aspirin a ocupar un lloc de professorat especialista són els següents:

  1. a)Tenir la nacionalitat espanyola o ser nacional d' algun dels altres estats membres de la Unió Europea, o cònjuge qualsevol que sigui la seva nacionalitat dels espanyols i dels nacionals d' altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret i els seus descendents i als del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint-i-un anys o majors d' aquesta edat dependents, o nacional d' algun estat, al qual siguid ' aplicació els Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals sigui d' aplicació la lliure circulació de treballadors i la norma que es dicti per a la seva incorporació a l' ordenament jurídic espanyol.
  2. b)Tenir complerts els setze anys i no haver assolit l' edat establerta, amb caràcter general, per a la jubilacióforçosa.
  3. c)Posseir la capacitat funcional per a l' acompliment de les
  4. d)No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l' accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d' un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes l' accés a l' ocupaciópública.
  5. e)No estar matriculat en el mateix centre en el qual es demana ser professor especialista en el

Els requisits específics per ser professorat especialista són els següents:

  1. a)Acreditar una experiència professional reconeguda en el camp laboral corresponent, fora de l' àmbit docent, degudament actualitzada, amb almenys dos anys d' exercici professional vinculat a la unitat o unitats de competència a les quals s' associa el mòdul o programa, en els quatre anys immediatament anteriors al nomenament, pròrroga orenovació.
  2. b)Posseir la competència i qualificació necessàries per impartir correctament els mòduls i resultats d' aprenentatge per als quals es precisa lacontractació.

 

2.- DOCUMENTACIÓ

Tots els documents s'hauran de presentar escanejats en format digital en un arxiu comprimit amb el nom del candidat/a.

Juntament amb la instància de sol·licitud, els aspirants aportaran la següent documentació.

  1. a)Fotocòpia del document nacional d'identitat, document similar del país d'origen o passaport vigent i, si s'escau, document d'identificació d'estranger (NIE).
  2. b)Currículum vitae i fotocòpia dels mèrits que s' hi al·leguin, que inclogui almenys elsapartats:

b1) Dades personals

b2) Dades de formació i/o acadèmics b3) Experiència laboral

b4) Altres mèrits o activitats d' interès

  1. c)Certificat de l' empresa on desenvolupi o hagi desenvolupat la seva activitat professional, amb expressió de la durada del contracte, descripció de les funcions i tasques exercides i el període de temps que les ha exercit, o, si s' escau, còpia del contracte laboral. En cas d' acompliment de l' activitat coma treballador autònom haurà d' acreditar documentalment aquesta circumstància, així com justificació suficient dels serveis prestats com a tal.
  2. d)Informe de vida laboral o certificació equivalent de la mutualitat laboral a la qual estigués afiliat, on consti l'empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació, o en el seu cas el període de cotització en el Règim Especial de Treballadors Autònoms o qualsevol altre mitjà de prova admès en
  3. e)Declaració responsable que compleix els requisits exigits per ser professor especialista, referits als apartats anteriors d' aquesta convocatòria, així com que són certes les dades i documents aportats per a l' acreditació dels mèrits.

 

3.- CALENDARI D' ACTUACIONS

 15 de juny: publicació de la convocatòria, incloent-hi l'oferta d'ocupació, els criteris de valoració dels candidats i aquest calendari en tauler d'anuncis del centre.

  • Del 15 al 29 de juny: termini per a presentació de sol·licituds i documentació en format digital per correu electrònic. (10 dieshàbils).
  • 3 de juliol: publicació de llistes d'admesos iexclosos.
  • Del 5 al 7 de juliol: realització d'entrevistes als aspirants admesos i, en cas que la comissió ho consideri necessari, realització d'una prova teoricopràctica (s'avisarà en tauler d'anuncis).
  • 10 de juliol: publicació del candidat o candidats seleccionats.
  • 10 de juliol: proposta a la D.T. d'Educació de la contractació dels aspirants que hagin obtingut una major valoracióglobal.

Qualsevol modificació d' aquest calendari es comunicarà al tauler d' anuncis del centre.

4.- CRITERIS DE VALORACIÓ DELS CANDIDATS

  1. a)Valoració dels mèrits professionals i de formació. FINS A 10 a1) Dades de formació i/o acadèmica. FINS A 2 PUNTS

a2) Experiència laboral vinculada al perfil. FINS A 6 PUNTS a3) Altres mèrits o activitats d' interès. FINS A 2 PUNTS

  1. b)Realització d' una entrevista amb els aspirants que podrà versar sobre aspectes contemplats en el currículum vitae de l' aspirant i altres relacionats amb la competència professional corresponent al mòdul o programa de què es tracta. FINS A 5PUNTS
  1. c)En cas que la comissió ho considerés necessari, realització d' una prova teoricopràctica que permeti comprovar la competència professional dels aspirants, directament relacionada amb la qualificació professional vinculada al mòdul o programa. FINS A 5PUNTS

 Les puntuacions mínimes que hauran d' obtenir els candidats en cadascun dels apartats per ser seleccionats són:

  1. a)5punts
  2. b)3punts
  3. c)3 punts (en cas derealitzar-se)

 

5.- COMISSIÓ DE VALORACIÓ

La composició de la comissió de valoració del professorat especialista serà de 3 persones:

  • Director del centre o persona de l'equip directiu en quidelegui
  • Cap de Departament de la família Electricitat-Electrònica.
  • Cap de Departament de Pràctiques Formatives.
  • Professor de la Família Electricitat-Electrònica.

 

6.- CARACTERÍSTIQUES DE LA DOCÈNCIA DEL PROFESSORAT ESPECIALISTA

Perfil 1: ROBOTS MÒBILS AUTÒNOMS, SEGURETAT I MANTENIMENT DE ROBOTS

Hores de contracte: 4 hores lectives setmanals, respectivament, durant el curs 2023/24, acumulables en determinats períodes.

Horari lectiu: Tardes. Impartició en els mòduls:

-  ROBOTS MÒBILS AUTÒNOMS

-  Caracteritza robots mòbils autònoms identifcant els components que el formen i determinant el seu funcionament.

-  Determina el funcionament general del sistema robòtic identifcant aplicacions i processos automatitzables i caracteritzant l' entorn de treball adequat.

-  Confgura i desenvolupa aplicacions basades en robots mòbils autònoms, tenint en compte les seves característiques i el context de treball.

-  Verifca el funcionament de robots mòbils autònoms tenint en compte la seva aplicació i els objectius del sistema.

-  Repara avaries en robot mòbils autònoms diagnosticant disfuncions i elaborant informes d' incidències.

-   SEGURETAT I MANTENIMENT DE ROBOTS

-  Caracteritza la seguretat d'una instal·lació robòtica, tenint en compte les característiques de la instal·lació i la normativa d'aplicació.

-  Aplica les funcions de seguretat del robot tenint en compte la seva funció en el sistema i l' entorn de treball.

-  Avalua la normativa vigent en seguretat per a màquines aplicant els seus principis sobre robots.

-  Verifica el funcionament segur de robots i perifèrics tenint en compte la seva àrea de treball i la seva interacció en el conjunt.

-  Manté entorns productius robotitzats diagnosticant i solucionant disfuncions i elaborant informes d' incidències.

Perfil 2: CONFIGURACIÓ I PROGRAMACIÓ DE ROBOTS

Hores de contracte: 6 hores setmanals durant el curs 2023/24, acumulables en determinats períodes.

Horari lectiu: Tardes. Impartició en el mòdul:

-  CONFIGURACIÓ I PROGRAMACIÓ.

-  Configura els paràmetres fonamentals del sistema, identificant els menús del panell de control i creant programes bàsics de moviment.

-  Desenvolupa programes, interactuant amb senyals d' entrades i sortides i optimitzant moviments i temps de cicle.

-  Aplica recursos avançats de programació, ampliant la funcionalitat del programa i la interactuació amb altres dispositius.

-  Desenvolupa programes per a aplicacions concretes a partir de les especificacions, seqüenciant les diferents fases de l' acció i estructurant-lo mitjançant un diagrama de flux.

Perfil 3: ROBÒTICA COL·LABORATIVA

Hores de contracte: 3 hores setmanals durant el curs 2023/24, acumulables en determinats períodes.

Horari lectiu: Tardes. Impartició en el mòdul:

-  Caracteritza diferents tipus de robots, identificant els components que els formen i determinant les seves aplicacions en entorns productius automatitzats.

-  Analitza l'estructura de braços robòtics col·laboratius, identificant els seus avantatges i determinant les seves aplicacions en entorns productius automatitzats.

-  Caracteritza perifèrics en entorns productius, identificant la seva funció i connexió al robot.

-  Configura aplicacions basades en visió artificial identificant les seves aplicacions i calibrant les càmeres.

-  Automatitza processos manuals integrant robots col·laboratius millorant els indicadors clau.

7.- RÈGIM DE CONTRACTACIÓ

A continuació, s' enllaça el marc legal que regula la figura docent del professorat especialista en Formació Professional

-       Reial Decret 1560/1995, de 21 de setembre, pel qual es regula el règim de contractació de professors especialistes https://www.boe.es/boe/dias/1995/10/21/ pdfs/A30734-30736.pdf

-       Decret 296/1997, de 2 de desembre, del Govern Valencià, pel qual es regula el règim de contractació de professors especialistes http://www.dogv.gva.es/datos/1997/12/17/pdf/1997_12675.pdf

Els professors especialistes percebran, en el cas de contractació a temps complet, les retribucions bàsiques, exclosos triennis, corresponents al Cos de funcionaris docents que imparteix l' especialitat a què es trobi atribuït el mòdul de què es tracti. També percebran les retribucions complementàries que corresponguin al lloc que exerceixin, exclòs el component del complement per formació permanent (sexennis), i qualsevol altra que igualment es trobi vinculada, o es vinculi en el futur, a la condició de funcionari de carrera.

Les retribucions dels professors especialistes a temps parcial seran proporcionals a la dedicació horària que s' estableixi en la seva contractació d' acord amb el que disposa la normativa vigent per als funcionaris interins del mateix Cos.

La contractació de professors especialistes s' ha d' ajustar al que preveu la legislació vigent d' incompatibilitat del personal al servei de les administracions públiques.

PROTECCIÓ DE DADES

La informació facilitada per la persona aspirant serà consultada exclusivament per la comissió de valoració i la direcció del centre amb l' objecte de resoldre el procés de selecció, complint amb la normativa de protecció de dades durant tot el procediment.

OBSERVACIÓ FINAL

Qualsevol consulta al respecte d' aquesta convocatòria es pot realitzar per mail a rasensio@iesjaumeprimer.com

 

A Ontinyent, a 12 de juny de 2023.

 

La Direcció de l’IES JAUME I.

Resolució signada pel Director de l'IES JAUME I.

Beques per al transport ESO. Curs 2023-2024

Organisme: CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORT

Periode de sol·licitud: OBERT (06-06-2023 – 25-07-2023)

Resolució: RESOLUCIÓ de 30 de maig de 2023, de la Conselleria d'Educación, Cultura i Esport, por la qual es convoquen ajudes individuales per al servici de transport escolar per al curs 2023-2024.

Requisit: Serà beneficiari de les ajudes individuals de transport, l'alumnat que complisca els requisits establits en la base segona de l'Ordre 65/2015, de 18 de juny, (DOCV num 7553 de 22.06.2015) de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, que aprova les bases reguladores per a la convocatòria d'ajudes individuals per al servei de transport escolar, sempre que no puga ser inclòs en cap de les rutes de transport col·lectiu autoritzades i que estiga escolaritzat en algun dels nivells educatius següents:

- Educació Infantil de segon cicle

- Educació Primària

- Educació Secundària Obligatòria

- Educació Especial

Tramitació: 

  1. ALUMNES QUE EN EL CURS 2022-2023 JA VAN SOL·LICITAR L'AJUDA.

Entrar en l'aplicació Itaca Web Família i descarregar el seu esborrany de sol·licitud d'ajuda.

Imprimir, signar i enviar-lo al mail:     secretaria@iesjaumeprimer.com

     2. ALUMNES NOUS (que no van sol·licitar ajuda)

Rellenar la sol·licitud, imprimir, signar i enviar amb la documentació acreditativa (certificat de distància, kilòmetres,... sol·licitat prèviament a l'Ajuntament) al mail: secretaria@iesjaumeprimer.com

 

 

PROJECTE ERASMUS: Notre alimentation, un acte citoyen

VISITA A PORTUGAL – TERCEIRA ( ILLES AZORES ) del 30 d’abril al 5 de maig de 2023

Del 30 d’abril al 5 de maig, el nostre alumnat de 4t ESO i 1r BATXILLERAT participant en el projecte Erasmus “ Notre alimentation, un acte citoyen” ha visitat les Illes Açores ( Portugal ) amb les professores Mª Reyes Vidal i Cristina Martí. Després d’un viatge llarg i esgotador, el grup de l’IES JAUME I ha arribat a Angra do Heroísmo ( Terceira ) on ha estat acollit per les famílies locals.

El diumenge, 1 de maig, tot l’alumnat i professorat dels països participants, Luxemburg, Portugal i Espanya, hem aprofitat per fer una activitat nàutica en alta mar per tal d’aprendre nocions bàsiques del medi aquàtic i sobre els cetacis, com dofins i balenes. Un biòleg marí ens ha acompanyat en tot moment a fi de mostrar les característiques dels cetacis avistats durant l’excursió.

Alumnat i professorat abans de pujar a ‘embarcació

Dofins

El dimarts, el director del centre ens ha donat la benvinguda a tots els participants i en aquest acte s’han lliurat els regals oferits de cadascun dels països participants al centre d’acollida. Posteriorment l’alumnat ha realitzat les presentacions dels centres, el resultats de les enquestes dutes a terme a cada centre sobre hàbits alimentaris i les receptes típiques de cada país. A continuació , una nutricionista ha fet una xarrada sobre alimentació equilibrada i responsable. Els alumnes han hagut de dissenyar 3 menús complets respectant les consignes de la nutricionista. Finalment, l’alumnat distribuït en grups ha cuinat un menú amb productes de proximitat, econòmics i de temporada a la cantina del centre escolar i un jurat ha valorat el millor menú. Una altra activitat molt interessant ha estat una gimcana amb un recorregut pels indrets més representatius del centre d’Angra.

Alumnat de l’IES JAUME I presentant als companys els resultats de les enquestes sobre alimentació saludable
Xerrada de la nutricionista
Alumnes preparant els menús

L’alumnat  ha participat de forma rotativa en diferents tallers com ara, una exposició sobre Europa al hall del centre amb productes representatius de cada país, un visionat amb ulleres en tres dimensions dels logos creats per a representar el nostre projecte i un taller de pintura on els alumnes han pintat a una de les parets del centre tots els logos del centre participants.  

Chefs en acció
Taller de pintura dels logos dels centres en una paret del centre

Exposició de les propostes de LOGO del nostre projecte.

Una activitat molt atractiva ha estat el recorregut en bus per l’illa, on s’ha visitat una granja ecològica que està intentant recuperar productes autòctons cultivats de manera ecològica, així com exposar maneres antigues d’oficis i aprofitament de l’aigua. Més tard, l’alumnat ha disfrutat de les aigües volcàniques de Biscoitos. Part del professorat ha visitat una cooperativa on es conrea la vinya amb la protecció de les pedres volcàniques que serveixen de protecció climàtica. Finalement s’han visitat dos paratges naturals impressionants, el Monte do Brasil i l’Algar do Carvalho ( cova volcànica ). Per la nit al centre hem gaudit d’un sopar oferit per les famílies portugueses, amb una gran varietat de plats típics i una calorosa acollida per part de tots/es. L’acte ha finalitzat amb el lliurament de diplomes i reconeixements.

QUINTA DA MARTELO

BISCOITOS

ALGAR DO CARVALHO

Alumnat durant el sopar

L’últim dia s’han dut a terme 3 tallers rotatius al centre, plantada d’arbres a l’hort del centre, anàlisi dels aliments cuinats per l’alumnat al laboratori de ciències naturals i preparació de l’exposició d’Europa amb productes representatius de cada país.

Taller de plantar arbres

Taller de laboratori

Objectes representatius de cada escola. TELERETS d’Ontinyent
Entrega dels certificats de participació en el projecte Erasmus

Alumnat i professorat participant en el projecte “Notre alimentation, un acte citoyen”

Tot l’alumnat del nostre centre ha participat a les activitats organitzades durant la setmana i a més a més, la professora Cristina Martí ha participat com a ponent en una taula redona amb més de 40 docents i experts ERASMUS, organitzada per dos centres educatius de Terceira per a debatre sobre l’experència Erasmus de l’IES JAUME I i sobre les expectatives de les Acreditacions Erasmus que el nostre centre ha aconseguit.

Taula redona a l’escola EBI Francisco Ferreira Drummond

El viatge ha estat una experiència molt enriquidora pels alumnes que han hagut de treballar en dos llengües estrangeres, el francés en les activitats organitzades i l’anglés en la comunicació entre ells i amb les famílies locals que els acollien.

Procés d’admissió 2023-2024.

Comença el procés d’admissió de l’alumnat per al curs 2023-2024.

 

clica ací.

També pots trobar tota la informació des del menú Secretaria / Admissió i Matrícula.

ERASMUS+A LA SETMANA CULTURAL DE L’IES JAUME I

L’alumnat participant al projecte Erasmus ha col·laborat en diferents activitats organitzades a l’IES JAUME I durant la setmana cultural, celebrada del 3 al 5 d’abril.

Entre una llista molt variada d’activitats, dutes a terme durant estos dies, s’ha organitzat un taller informatiu on diferents alumnes que han participat en visites Erasmus han explicat als seus companys de 3r ESO la seua experiència i el que ha significat per a ells formar part de la comunitat Erasmus + del centre.
A més a més, una representació d’estos alumnes ha participat en la cursa solidària mostrant al públic present el logo del projecte.

Primeres proves en el Robot UR5 de Universal Robots.

Hui 5 de setembre de 2022 hem estat provant el nou robot UR5 que ens ha arribat centre gràcies al projecte del ministeri d’educació. L’hem instal·lat i li l’hem preparat per a la docència.

Ricardo Carpio ajustant la càmera de Bitmetrics al Robot UR