TROBADA ESCOLA D’HOSTALERIA IES EL GRAU – LYCÉE EDOUARD BRANLY

7 de març 2023

Alumnat 1r Cicle Cuina i Gastronomia

Des de França arriben a l’Escola d’Hostaleria Ves-los e Vents IES el Grau promeses de la cuina per a continuar la seua formació a València. El futur de la gastronomia es dona cita en aquesta important trobada que tindrà lloc a València, entre dues prestigioses escoles de cuina. Aquesta cita posarà de manifest els valors de totes dues tradicions gastronòmiques.

El 7 de març, l’emblemàtic edifici Veles e Vents en la segona planta corresponent a l’escola d’hostaleria, acollirà per primera vegada una trobada entre els alumnes del Lycée Edouard Branly de França i els alumnes de l’Escola d’Hostaleria Ves-los e Vents de l’IES El Grau. Els futurs cuiners tindran l’oportunitat de familiaritzar-se sobre els productes locals, les receptes tradicionals i els propis mercats de la cuina mediterrània

Representants de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, la direcció d’IES el Grau i la premsa gastronòmica tindran l’oportunitat de gaudir en l’edifici Ves-los e Vents de diverses receptes que elaboraran les promeses de la gastronomia de totes dues escoles; propostes que s’inspiraran en el paisatge, en els ingredients i en les tradicions culinàries de tots dos països. Un viatge dels sentits dels Alps al Mediterrani. La cuina amalgama cultures!

En desenvolupament del programa ERASMUS PLUS encapçalat pel coordinador del departament de cuina Lambert Jean-Philippe com a referent de mobilitat Europea de l’Institut Lycée Edouard Branly, es va establir aquesta important unió, amb la finalitat de promoure i fer costat a estudiants del sector gastronòmic per a fomentar intercanvis culturals que enriquisquen la seua formació i els òbriga finestres d’oportunitat per al futur. Ves-los e Vents es converteix en aquesta I Jornada en el “venue” d’aquest intercanvi gastronòmic i cultural, que expandeix la cuina valenciana més enllà de les nostres fronteres.

Des del setembre passat, l’icònic edifici Ves-los e Vents acull el cicle de grau medie “Cuina i Gastronomia” dependent de l’IES El Grau on l’alumnat podrà realitzar pràctiques professionals entre altres, en els tres restaurants del Grup La Sucursal: La Sucursal, La Marítima, i Fulla Malabar. Un espai únic equipat amb els millors mitjans per al desenvolupament de la formació en gastronomia.