Valentia i les falles

El Departament de llatí ha organitzat un any més la visita a València uns dies abans de les festes falleres. La visita constiteix a explorar les distintes manifestacions mitològiques presents a les falles de València per entendre els mites ja coneguts, especialment per l’alumnat de Cultura Clàssica.

Aprofitem aquesta eixida per visitar el museu arqueològic de l’Almoina, on es troben les restes de la València romana: termes, fòrum, els camins fins la via Augusta, la Basílica, la Cúria,… i diferents inscripcions llatines que expliquen la vida i la mort dels valentini romans. També visitarem la Cripta de Sant Vicent Màrtir, tan venerat en les nostres terres.

Finalment, assistim per concloure l’activitat extraescolar a la mascletà en la Plaça de l’Ajuntament de València. Un bon dia per posar en pràctica tot allò explicat a classe en uns dies festius a València!