Erasmus +: Agrupamento de Escolas de Santo António

Hui hem visitat un altre agrupamento, on l’escola ha esdevingut la dinamitzadora del municipi, integrat bàsicament per persones d’ètnia gitana i migrants. Amb el projecte inclusiu Valoriza a diferença (Valora la diferència), les escoles de Santo António han aconseguit que tothom vulga formar part de la comunitat educativa.

És per això que la direcció treballa estretament amb serveis socials, contracta una mediadora gitana, que fa d’enllaç amb la dita comunitat per implicar l’alumnat; intenta ajudar les famílies necessitades amb redistribució de donacions de menjar i roba de segona mà; duu a terme projectes europeus, activitats de conciliació amb l’horari laboral i, fins i tot, escola d’adults per ajudar a la integració tant de l’alumnat com dels seus progenitors.