Erasmus +: L’escola privada a Portugal

Només un 20% de les escoles de Portugal són privades (ací, el concert educatiu no existeix). Aquest és el cas de Colégio Atlântico, un negoci familiar que ha passat de ser escoleta infantil i primer cicle de primària a cobrir totes les etapes educatives obligatòries en 30 anys.

El primer que crida l’atenció són les instal·lacions, inspirades en les escoles nòrdiques (espais oberts, acollidors, parets-pissarra, biblioteques digitals amb QR, missatges de reforç positiu per tot arreu…) i que, gràcies al finançament privat, es mantenen, adapten a les necessitats de l’alumnat i amplien constantment (hivernacle, piscina, rocòdrom, escales-graderia…)

Pel que fa al contingut curricular, destaca l’aposta que fan per la robòtica i els projectes STEM, tot i que no hi ha aula d’informàtica (l’alumnat porta tauleta pròpia des de 3r de primària amb els llibres digitals). Altra cosa remarcable és l’oferta extracurricular: ampla (esports, música, teatre, dansa, literatura…) i llarga (fins les 22h).

Aquí tampoc hi ha timbre i l’alumnat pot eixir i entrar de classe lliurement. La disposició a classe sol ser en grups de treball.