Projecte ApS. Cooperativa “Persones de Confiança”. 2022

El projecte ApS: Cooperativa “Persones de Confiança” és una proposta educativa que combina processos d’Aprenentatge i de Servei a la Comunitat en un sol projecte molt articulat, en el qual els i les participants s’impliquen en necessitats reals de l’entorn amb la finalitat de millorar-lo.

L’alumnat de PR4 (Programa de Reforç de 4t d’ESO) treballa des de fa dotze anys de forma activa i dinàmica sobre necessitats reals de l’entorn aportant solucions pròpies basades en el treball col·laboratiu i cooperatiu en accions útils per a la comunitat.

Les actuacions de la cooperativa es plasmen en diferents accions, sense ànim de lucre, com són:

• D’una banda, la venda de productes realitzats pels mateixos alumnes i la compravenda de productes manufacturats. Els beneficis aniran destinats a un projecte solidari. Aquest curs, els diners recaptats serà per als refugiats d’Ucraïna.
  • D’altra banda, fer un servei a la comunitat. En aquesta edició, el servei es realitzarà a l’escola infantil municipal “L’Alqueria” d’Alaquàs. Hui, hem anat a l’escola infantil per a arribar a un acord sobre el servei que realitzarà l’alumnat de PR4, sempre encaminat a aprendre i col·laborar en el marc de reciprocitat. A més prepararen una obra de teatre per a l’alumnat del centre.