Proves Cangur i Olimpíada Matemàtica

La prova Cangur, convocada per la Societat Catalana de Matemàtiques, i organitzada per les respectives comissions balear, valenciana i catalana és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes.

La Societat Al-khwarizmi convoca i organitza l’Olimpíada Matemàtica per a estudiants de tercer cicle d’Educació Primària, i de Secundària Obligatòria, amb la finalitat de gaudir amb la resolució de problemes de matemàtiques.

Aquesta setmana l’alumnat del Chabàs ha participat en aquestes dues proves, i han gaudit de l’experiència.

Dijous 21 ens desplaçarem al Campus de la UPV en Gandia per a que l’alumnat de 3r i 4t d’ESO i el de Batxillerat s’enfrontaren a les 30 preguntes tipus test que intenten provar les seues habilitats matemàtiques. En total viatjaren 23 alumnes.

Divendres 22 va ser el torn de esprémer-se les neurones pels més joves, els de 1r i 2n d’ESO que realitzaren la prova a la SUM del Centre.

I dissabte 23, al matí, 12 valents i una valenta acudiren al col·legi Paidos per participar en l’Olimpíada matemàtica i enfrontar-se a 5 problemes en els que tenien que emprar el seu enginy matemàtic per arribar a una solució raonada.

Enhorabona a totes i tots els que heu participat, de segur que l’experiència ha esta d’allò més interessant.