INTRODUCCIÓ
L’Educació Secundària Obligatòria (ESO), junt amb l’Educació Primària, constitueix l’ensenyament bàsic, obligatori i gratuït. L’Educació Secundària Obligatòria s’organitza d’acord amb els principis d’educació comuna i atenció a la diversitat de l’alumnat, la qual cosa suposa una progressió respecte de l’Educació Primària, en la qual s’inculca el sentit de la responsabilitat de l’alumnat sobre el seu rendiment i en les preses de decisions sobre diferents trajectòries educatives conforme s’avança en l’etapa.
L’alumnat pot accedir al primer curs l’any natural en què complisca 12 anys i, amb caràcter general té dret a romandre escolaritzat en règim ordinari fins als 18 anys, complit l’any en què finalitze el curs.
L’educació secundària obligatòria s’organitza en matèries diferenciades, tenint en compte tant la finalitat d’una educació comuna com la necessària atenció a la diversitat de l’alumnat.
En esta etapa, es presta especial atenció a la tutoria personal de l’alumnat, així com a la seua orientació educativa, psicopedagògica i professional.
L’educació secundària obligatòria contribuïx a desenvolupar en l’alumnat, entre altres, les capacitats següents:
- Conéixer, assumir responsablement els seus deures i exercir els seus drets en el respecte als altres, practicar la tolerància, la cooperació i la solidaritat entre les persones i grups, exercitar-se en el diàleg, refermant els drets humans com a valors comuns d’una societat plural, oberta i democràtica, i preparar-se per a l’exercici de la ciutadania democràtica.
- Adquirir, desenrotllar i consolidar hàbits de disciplina, estudi i treball individual i en equip com a condició necessària per a una realització eficaç dels processos de l’aprenentatge i com a mitjà de desenrotllament personal.
- Fomentar actituds que afavorisquen la convivència en els àmbits escolar, familiar i social.
- Valorar i respectar, com un principi essencial de la nostra Constitució, la igualtat de drets i oportunitats de totes les persones, amb independència del seu sexe, i rebutjar els estereotips i qualsevol discriminació.
PRIMER CURS- Curs 2024-2024
En primer curs de l’ESO, l’alumnat ha de cursar obligatòriament un total de 11 matèries, dues de les quals pot triar-les d’entre un conjunt d’assignatures ofertades pel centre, en 30 hores setmanals.

SEGON CURS-Curs 2024-2025
En segon curs de l’ESO, l’alumnat ha de cursar obligatòriament un total de 11 matèries, dues de les quals pot triar-les d’entre un conjunt d’assignatures ofertades pel centre, en 30 hores setmanals.

TERCER CURS-Curs 2024-2025
En tercer curs de l’ESO, l’alumnat ha de cursar obligatòriament un total de 13 matèries, dues de les quals pot triar-les d’entre un conjunt d’assignatures ofertades pel centre.

3r PDC-Curs 2024-2025
En tercer curs PDC de l’ESO, l’alumnat ha de cursar obligatòriament un total de 3 àmbits (compostos de 2 o 3 matèries cadascun) i 5 matèries.

QUART CURS-Curs 2024-2025
En quart curs de l’ESO, l’alumnat ha de cursar obligatòriament un total de 12 matèries, tres de les quals pot triar-les d’entre un conjunt d’assignatures ofertades pel centre.
D’altra banda, s’ha d’elegir un itinerari.

4t PDC-Curs 2024-2025
En programa de diversificació curricular de quart de l’ESO, l’alumnat ha de cursar obligatòriament un total 3 àmbits (compostos de 2 o 3 matèries cadascun) i 5 matèries més de les quals dos les pot triar d’entre un conjunt d’assignatures ofertades pel centre.
