Activitat lectora 2024

El misteri del tast de llibres

Per a celebrar el dia del llibre, 23 d’abril, l’equip de biblioteca va preparar un joc de misteri, concretament un breakout en Genially. D’esta manera, incloíem la digitalització en l’activitat, sense deixar de costat els llibres tradicionals. Vam pensar que era la combinació perfecta per a aprendre jugant.

La idea del tast va sorgir d’una companya de francés que vam tindre un curs escolar. Ens va plantejar el tast com a llibres sobre les taules i l’alumnat passaria per les taules per a llegir un poc d’ells i veure així quin li podria agradar més. La idea ens va agradar, però mai ho arribem a realitzar. Este curs ho plantejàrem amb temps, a veure si podíem fer-ho, però faltava ganxo, perquè esta nova generació d’adolescentsno és molt amant de la lectura. Pensàrem que no farien el tast i s’avorririen.

Per això vam incloure un joc al tast, un misteri que hagueren de resoldre. Un breakout, que és com un Scape Room però digital, no tenim habitació de la què eixir, però sí un misteri a resoldre. Qui acaba el joc, aconseguix resoldre el misteri.

La veritat és que van llegir molt i diverses vegades per a poder entendre les endevinalles. Però van fer molt més: van buscar informació en Internet, van resoldre problemes de matemàtiques, van aplicar nocions bàsiques de llengua, de geografia i d’informàtica, amb els missatges xifrats i l’ús de les TIC. A més van llegir en els llibres que anaven descobrint en cada missió (tast) per a respondre una sèrie de preguntes que apareixien en el joc, treballant la lectura i la comprensió.

Esperem rebre feedback de l’alumnat participant, inclosa l’Aula Oberta, per a saber si repetir el pròxim curs amb un nou misteri i nous llibres.