Història

El nostre Centre CERVANTES ha complit mes de 40 anys com a centre d’estudis autoritzat i subvencionat, fruit de l’experiència pedagògica dels seus fundadors que des de finals dels anys 60 impartien formació a alumnes d’Almassora.

Coneixedors de la necessitat acadèmica a nivell local en matèria de formació professional de les nostres branques educatives, des d’aleshores impartim estes capacitacions per a facilitar al nostre alumnat la incorporació al món laboral, i un circuit curricular complementari a la E.S.O. i Batxiller.

Al maig de 1986 es va firmar el primer Concert Educatiu, recolzant la labor del Centre i com a suport definitiu de la CONSELLERIA DE CULTURA I EDUCACIO a les famílies, que van poder així  accedir de manera gratuïta a la nostra formació. Concert Educatiu que s’ha vingut renovant fins a la data.

Impartim en horari de matí els cicles formatius de grau mitjà de les famílies: Administració i Gestió, Comerç i Màrqueting.

La ubicació privilegiada al centre històric del poble -La Vila-, amb escàs trànsit de vehicles, fa còmodes els accessos a peu i amb bicicleta amb el triple benefici, econòmic, ecològic i de salut. Així mateix, dona una oportunitat de reactivació a la vida del barri que en les anades i vingudes a classe s’ompli de joves.

Els nostres alumnes venen aconseguint metes professionals en cada promoció, perquè  gaudim del reconeixement de les empreses de la zona on realitzen una part important de la seua formació, i que regularment contacten amb nosaltres per a sol·licitar treballadors;  entre altres l’Excm. Ajuntament, entitats financeres, i importants cadenes de distribució, comptant fins i tot amb cartes d’adhesió d’alguns d’ells.

Donem valor a l’emprenedoria, amb pràctiques de creació d’empreses,  simulacions, assistència a fires professionals, xarrades personals d’emprenedors i coaches, etc.

Creiem en els nostres joves, intentem traure el millor d’ells, i ens ompli d’orgull esmentar que bastants d’ells han continuat els seus estudis en Cicles Superiors o fins i tot universitaris, completant així un Currículum que a priori els semblava inassolible.

El reconeixement de la nostra labor el tenim, ja que les nostres aules estan plenes curs rere curs, -fins i tot ja hi ha alumnes fills d’antics alumnes-, tot un orgull.

Seguint sempre  les instruccions de la Inspecció Educativa, comptant amb el seu vistiplau, i amb l’objectiu de cobrir les necessitats dels nostres joves, hem impartit a més dels nostres Cicles, altres cursos i programes concordes a les nostres famílies formatives des de PGS i PQPI  fins a la FP Bàsica i FP Dual que impartim actualment.

Malgrat ser el Centre “degà” d’Almassora, el nostre equip de professors està compost per docents amb una jove mitjana d’edat, pròxima als 40 anys.

Disposem d’aules amb accessibilitat total, climatitzades, preparades per a formació en informàtica i noves tecnologies-, amb equipament multimèdia, i il·luminació LED respectuosa amb el medi ambient, pertanyent a més a la Xarxa de Centres Sostenibles de la província.

Per tot l’exposat, l’equip del Centre de Formació Professional Cervantes, confirmem el nostre esperit de servici docent i anys després continuem animats a continuar-lo.