Sostenibilitat

Des de Centre Cervantes intentem aportar el nostre granet d’arena per a generar un entorn sostenible i conscienciar al nostre alumnat sobre la importància de la sostenibilitat. Per a això, des de la nostra humil posició, desenvolupem diversos projectes anuals que col·laboren a mantindre el nostre planeta tal com ho coneixem.

El nostre centre pertany a la Xarxa de Centres per a la Sostenibilitat de Castelló (CeSCa), on participem en diverses accions i projectes globals de manera periòdica. A més, treballem amb la Conselleria d’Educació dins del marc estratègic EAR (Educació Ambiental en Ruta) per a la creació basada en els principis de la sostenibilitat.

D’altra banda, tenim uns protocols interns en matèria de sosteniment on realitzem accions setmanals de reciclatge, vídeos promocionals de conscienciació pública, col·laborem en el fòrum local contra el canvi climàtic i participem en diferents concursos educatius sobre aquest tema.

Les accions que realitzem al centre, relacionades amb la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) marcats per les Nacions Unides com a part de l’Agenda 2030, son les següents:

• Col·laboració amb campanya de recollida d’aliments, del Banc d’Aliments.

Entre els docents i l’alumnat del centre es va recollir una gran quantitat d’aliments no peribles.

• Col·laboració amb el Projecte Romalda, Ciutat Feliç.

Al llarg del curs, el nostre alumnat ha realitzat diverses activitats capitanejades per Rafa Gallen, en les quals han treballat diversos ODS.

• Col·laboració amb el Projecte Taps per a una nova vida, de Fundació SEUR.

Entre els docents, l’alumnat i persones alienes al centre, s’està recollint una quantitat considerable de taps de plàstic. La fi d’aquest projecte és ajudar a xiquets i xiquetes, finançant tractaments mèdics i ortopèdics que no estan coberts per la Seguretat Social.

• Col·laboració amb Projecte Mobilitza’t per la selva 2020/21, de l’Institut Jane Goodall.

El conjunt de docents, alumnat i persones reunides del centre ha aconseguit reunir una caixa completa de mòbils antics per a col·laborar en el projecte. La fi d’aquest és l’ajuda al Centre de Recuperació de Tchimpounga, en la República del Congo. El nostre centre, juntament amb molts altres col·laboradors, hem apadrinat a Kabi, un jove ximpanzé de 2 anys.

• Acció mediambiental “Guix de la vergonya”, de la xarxa de centres sostenibles de Castelló.

El nostre alumnat ha col·laborat en aquesta acció mediambiental, que tracta de conscienciar a la gent sobre tirar les burilles del tabac al sòl. Els alumnes i alumnes de diversos centres educatius d’Almassora es van reunir i van assenyalar amb guix de colors totes les burilles tirades en el sòl per diversos carrers de la població.