Pla d´Igualtat i Convivència (PIC)

El Pla d’Igualtat i Convivència és el document que forma part del Projecte Educatiu de Centre que recull el conjunt de regles, normes, procediments i actuacions que permeten dur a terme la instauració i la continuïtat dels valors que regeixen el nostre dia a dia en Centre FP Cervantes.

Aquest Pla d’Igualtat i Convivència (PIC) inclou les línies i criteris bàsics, les accions per construir un clima escolar positiu i una intervenció efectiva en la regulació de la convivència escolar i la reparació del dany.

Tota la comunitat educativa participa, en especial: Consell Escolar, claustre, els òrgans de coordinació docent (equips, tutors, coordinadors…), les famílies i la col·laboració amb les diferents Administracions (Ajuntament, Conselleria, Associacions…).

Triangula sobre tres dimensions: els principis i valors, les estructures i les pràctiques restauratives. Des de Centre FP Cervantes promovem els següents valors com a eix principal d’una convivència positiva:

• Promoció des d’un enfocament interseccional i de drets humans.

• Bon tracte en relacions interpersonals.

• Participació i reflexió dialògica en presa de decisions.

• Creació d’espais protectors, segurs, acollidors i accessibles.

• Competència socioemocional.

• Participació, implicació i formació de les famílies.

• Ciutadania global.

• Igualtat efectiva entre homes i dones.

• Prevenció de la violència de gènere i masclistes (coeducació).

• Impuls de les masculinitats igualitàries.

• Respecte a la diversitat de gènere i orientacions sexuals.

• Valoració i visibilització contra la violència.

• Rebuig a la violència (incloent-hi l’assetjament).

• Foment de la responsabilitat compartida.

• Incorporar les arts i l’esport.

• Persecució de la injustícia social.

• Adopció de mesures d’intervenció (educatives, restauratives, ajustades).

• Foment d’actituds interculturals positives.