Compètencia digital docent

Àrees desenvolupades durant el curs:

Àrea 1: Compromís professional. Ús de les tecnologies digitals per a la comunicació; la coordinació, participació i col·laboració dins del centre educatiu i amb altres professionals externs; la millora de l’acompliment a partir de la reflexió sobre la pròpia pràctica; el desenvolupament professional i la protecció de les dades personals, la privacitat i la seguretat i el benestar digital de l’alumnat en l’exercici de les seues funcions.

Àrea 2: Continguts digitals. Cerca, modificació, creació i compartició de continguts digitals educatius.

Àrea 3: Ensenyament i aprenentatge. Gestió i organització de l’ús de les tecnologies digitals en l’ensenyament i l’aprenentatge.

Àrea 4: Avaluació i retroalimentació. Utilització de tecnologies i estratègies digitals per a millorar l’avaluació, tant de l’aprenentatge de l’alumnat, com del propi procés d’ensenyament-aprenentatge.

Àrea 5: Apoderament de l’alumnat. Ús de les tecnologies digitals per a millorar la inclusió, l’atenció a les diferències individuals i el compromís actiu de l’alumnat amb el seu propi aprenentatge.

Àrea 6: Desenvolupament de la competència digital de l’alumnat. Capacitació dels estudiants per a utilitzar de manera creativa i responsable les tecnologies digitals per a la informació, la comunicació, la participació segura en la societat digital, la creació de continguts, el benestar, la preservació de la privacitat, la resolució de problemes i el desenvolupament dels seus projectes personals.

A la finalització del curs el profesorat ha obtingut el certificat A1 de Compètencia Digital Docent.

Activitat organitzada per la Secretaria Autonómica d’
Educació i Formació Professional de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport