Coordinador/a de benestar i protecció

Coordinació de benestar i protecció

La Coordinadora de benestar i protecció ha dut a terme una formació organitzada per FECEVAL  per a la prevenció de tota forma de violència contra xiquets i xiquetes o adolescents, en tots els àmbits de la seua vida.

Les seues funcions son les següents:

a) Promoure plans de formació sobre prevenció, detecció precoç i protecció dels xiquets, xiquetes i adolescents, dirigits tant al personal que treballa en els centres com a l’alumnat.

b) Coordinar, d’acord amb els protocols que aproven les administracions educatives, els casos que requerisquen d’intervenció per part dels serveis socials competents, havent d’informar les autoritats corresponents, si es valora necessari, i sense perjudici del deure de comunicació en els casos legalment previstos.

c) Identificar-se com a referent principal per a les comunicacions relacionades amb possibles casos de violència en el propi centre o en el seu entorn.

d) Promoure mesures que asseguren el màxim benestar de l’alumnat, així com el desenvolupament d els principis de respecte mutu, dignitat de l’ésser humà, convivencia democràtica, solució pacífica de conflictes, dret a igual protecció de la llei, igualtat d’oportunitats i prohibició de discriminació dels xiquets, xiquetes i adolescents

g) Fomentar el respecte a l’alumnat amb discapacitat o qualsevol altra circumstància d’especial vulnerabilitat o diversitat i la resolució pacífica de conflictes.

h) Coordinar amb la direcció del centre educatiu el pla de convivència.

j) Promoure, en aquelles situacions que puguen implicar un tractament il·lícit de dades de caràcter personal de les persones menors d’edat, la comunicació immediata per part del centre educatiu a les Agències de Protecció de Dades.