Lectura entre iguals

En el nostre Pla de Foment lector contemplem la Lectura per Parelles, és un   programa per a la millora de la competència lectora de l'alumnat. Es tracta d'un mètode d'aprenentatge cooperatiu, que té com a objectius estimular la motivació per la lectura, incrementar la confiança i autoestima de l'alumnat com a lectors, desenvolupar les competències socials i de cooperació. A més, és una activitat col·laborativa on les famílies juguen un paper primordial.

El programa Llegim i escrivim en parella està basat en la tutoria entre iguals, és a dir, parelles d'alumnat d'un mateix nivell lector que aprén a través d'una activitat estructurada.

D'una banda, mestre/a aprén, perquè ensenyar és una bona manera d'aprendre. I, d'altra banda, el que fa d'alumne/a també aprén, perquè rep l'ajuda del seu company/a.

Ens agrada la lectura per parelles, esperem que arribe el divendres per a poder fer de mestra o mestre i realitzar l'activitat amb la nostra parella. Llegim a poc a poc, seguint els passos que ens marca el guió. Després de valorar la nostra actuació, canviem els papers i el que ha sigut alumne/a serà el tutor/a la setmana vinent així, que s'emporta a casa la nova lectura per a preparar-la amb la seua família”.