Lectura entre iguals

En el nostre Pla de Foment lector contemplem la Lectura per Parelles, és un   programa per a la millora de la competència lectora de l'alumnat. Es tracta d'un mètode d'aprenentatge cooperatiu, que té com a objectius estimular la motivació per la lectura, incrementar la confiança i autoestima de l'alumnat com a lectors, desenvolupar les competències socials i de cooperació. A més, és una activitat col·laborativa on les famílies juguen un paper primordial.

El programa Llegim i escrivim en parella està basat en la tutoria entre iguals, és a dir, parelles d'alumnat d'un mateix nivell lector que aprén a través d'una activitat estructurada.

D'una banda, mestre/a aprén, perquè ensenyar és una bona manera d'aprendre. I, d'altra banda, el que fa d'alumne/a també aprén, perquè rep l'ajuda del seu company/a.

Ens agrada la lectura per parelles, esperem que arribe el divendres per a poder fer de mestra o mestre i realitzar l'activitat amb la nostra parella. Llegim a poc a poc, seguint els passos que ens marca el guió. Després de valorar la nostra actuació, canviem els papers i el que ha sigut alumne/a serà el tutor/a la setmana vinent així, que s'emporta a casa la nova lectura per a preparar-la amb la seua família”.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies