L’alumnat de 2° de TASOCT ha gaudit aquest matí desenvolupant el primer podcast d’un projecte d’aula destinat a promoure diferents tipus d’oci que no predominen a la societat actual com són el rap, l’art urbà, el skate…. Constarà de cinc programes que es ficaran accessibles per a tot l’alumnat del centre.
Cuina i restauració, una experiència d’Integració Social.
Després d’un treball de recerca de les iniciatives dutes a terme per l’entitat Pa i Mel (Sa Pobla, Balears) per a la integració social i inserció sociolaboral de persones en risc d’exclusió (principalment persones migrants), el dilluns 13 vam mantindre una enriquidor col·loqui telemàtic amb Lucía, coordinadora de l’entitat, qui va explicar detalladament a l’alumnat del CFGS d’Integració Social les diferents iniciatives, programes, i paper de la figura del/la Tècnic/a en Integració Social en totes aquestes actuacions de l’entitat.
De manera simultània, l’alumnat del CFGM de Cuina i Gastronomia va realitzar durant tota la jornada lectiva diferents activitats formatives teòric-pràctiques amb Joan Ferriol, cuiner professional i tècnic formador de l’entitat Pa i Mel. Joan ens va acompanyar a l’institut, aprofundint en diferents i molt interessants aspectes:
Origen i elaboració de plats tradicionals de la gastronomia mallorquina.
– Curiositats i història de cadascun dels plats, ingredients i tècniques de cuina.
– Relació de la gastronomia balear amb la cultura, tradició, i idiosincràsia de les diferents regions d’origen.
– La cuina i restauració com a mitjans d’intervenció social i inserció sociolaboral.
Durant la jornada del dimarts 14, l’alumnat del CFGM de Cuina i Gastronomia va completar l’elaboració d’un menú complet. A continuació, tots aquests plats elaborats van ser servits i degustats en el nostre restaurant pedagògic (Assaig), gràcies al servei de l’alumnat del CFGM Serveis de Restauració, a les explicacions detallades de cadascun dels plats per part de l’alumnat de Cuina i Gastronomia, i a la recollida d’opinions i retroacció per part de Joan Ferriol als comensals i alumnat.
Amb aquest acte ha tingut lloc el tancament de les activitats, participant activament l’alumnat dels tres cicles comentats (elaboració, servei, degustació, i descripció de les experiències). Hem acompanyat la jornada amb la projecció d’un vídeo explicatiu de l’entitat Pa i Mel, i compartint d’experiències i punts de vista en relació a la problemàtica d’exclusió de les persones migrants amb qui treballen, i aspectes com la diversitat, llengües, cultura, inclusió, solidaritat i desenvolupament.
Una fantàstica experiència. Gràcies a totes!
Com és la nostra familia?
El grup de segón d’Educació Infantil va tindre la sort d’escoltar a Silvia i Patri, una parella que ens va presentar a la seua família. Un moment de trobada per a conéixer les necessitats de les famílies a les escoles infantils. Evitar caure en estereotips, respectar la diversitat i tindre una visió més oberta de la realitat.
No van faltar les preguntes i les respostes sinceres. Una oportunitat per a millorar com a professionals de l’educació i començar a practicar per a les FCT que tindran en març.
Club de Lectura
El 7 de febrer vam tindre l’oportunitat de conéixer la gran labor i dedicació de la professora Mavi Antón en l’IES Sant Vicent en la localitat del mateix nom.
El Club de Lectura en el qual participa alumnat i professorat del centre és una activitat que ajuda a tots els participants a desenvolupar les seues capacitats. És un lloc de trobada i de reflexió, d’aprenentatge i descobriment. Amb activitats diverses i atractives que donen una visió positiva i atractiva de la lectura.
Ànim amb aquesta tasca, perquè com ens van mostrar en una imatge de la xarrada online:
La lectura perjudica seriosament la ignorància
Noves tendències en l’àlbum il·lustrat infantil
Visita a l’exposició «Noves tendències en l’àlbum il·lustrat infantil».
El passat dijous 2 de febrer, el grup de 1r de Grau Superior d’Educació Infantil van visitar les instal·lacions del CEFIRE d’Alcoi per tal de visitar una exposició sobre Literatura Infantil, tema molt important a l’educació infantil i per al qual van descobrir molts recursos per a treballar-la a l’aula.
A més, l’alumnat va rebre una xerrada sobre què és el CEFIRE (Centre de Formació, Innovació i Recursos per al professorat) i les seues possibilitats d’accés a les formacions una vegada finalitzen el cicle. Va ser una visita breu però molt enriquidora per a l’alumnat.