CIP FP Batoi amb el 25N, Dia Internacional de l’eliminació de la violència de gènere

Com diu l’Organització de les Nacions Unides, la violència contra les dones i les xiquetes continua sent una de les violacions dels drets humans més esteses i generalitzades del món.

Des del CIP FP Batoi, sabedors que la solució radica en gran part en la sensibilització de la societat des de l’educació i la prevenció, hem dedicat el mes de novembre a la realització d’activitats que buscaren la participació de la societat i fomentaren la consolidació estructural del rebuig a la violència de gènere des de la conscienciació, l’educació, la prevenció i la unió de la força dels homes i dones per a la seua denúncia i total erradicació.

Durant les tutories del mes de novembre tota la comunitat del CIP FP Batoi, professorat, alumnat i resta de personal, amb l’ajuda de la Comissió d’igualtat i convivència, hem estat treballant i realitzant activitats per a aflorar i visibilitzar les noves masculinitats i treballar conjuntament dones i homes en favor d’una societat més igualitària i millor.

Fruit de la intensitat de les activitats i en una celebració festiva final l’alumnat ha volgut participar aportant molts lemes com una cartelleria de manifestació dels seus desitjos i inquietuds, dels quals posem alguns exemples;

“Si es amor no duele, habla y actúa”.

“La primera igualdad es la equidad”.

“Ni golpes que duelan ni palabras que hieran”.

“Somos el grito de las que ya no están”.

“Aprende a decir no”.

“No et calles amiga, donat compte”.

“No s’hi pot avançar si una meitat es queda enrere”.

“Construyamos un futuro sin miedo donde la igualdad sea la melodía”.

“La culpa no era mía, ni dónde estaba, ni cómo vestía”.

“Cada palabra, cada voz, cada acción, cada historia cuentan”.

“La violencia de género es una lacra para la sociedad contra la que toda la sociedad debe luchar construyendo un mundo libre y seguro de toda violencia.

Com cada any el CIP FP Batoi es marca com a objectiu mobilitzar a tot el seu alumnat perquè es convertisquen en activistes i se solidaritzen amb les dones víctimes de violència, masclista i reivindiquen i se sensibilitzen per a avançar i mai retrocedir en els drets de les dones i aconseguir un món millor lliure de violència.

El CIP FP Batoi està orgullós del treball dut a terme pel seu alumnat.