Fundació ANAR i el seu telèfon d’atenció al menor

El 6 de novembre la Fundació ANAR va explicar a l’alumnat de 2n CFGS Educació Infantil el gran servei que prestava des del telèfon d’atenció al menor. Un telèfon confidencial i gratuït 24 hores, 365 dies a l’any. Sempre hi ha un/a professional per a atendre casos de maltractament (abús sexual, emocional, físic…), el bullying, ideació suïcida, violència de gènere, etc.

Gràcies a Beatriz Gil vam poder comprendre millor la necessitat d’este recurs. L’any passat van rebre 217.693 peticions d’ajuda en tota Espanya i s’ha hagut d’ampliar la plantilla per a poder atendre l’alt nombre de crides rebudes.

La salut mental i física de xiquets/as i adolescents és responsabilitat de tota la societat i hem d’enfrontar-nos a este greu problema. És important conéixer estos recursos, sobretot, com a professionals del sector educatiu perquè és possible que, algun dia, hagen d’utilitzar-lo.

Telèfon d’atenció al xiquet/a i adolescent: 900 20 20 10

Telèfon d’atenció a la família i centres escolars: 600 50 51 52