SOFÍA CRISTO: VIVÈNCIA D’UNA ADICCIÓ

El 15 de novembre, els cicles de grau superior, 1r Integració Social i 1r TASOCT, van assistir a la xarrada de la coneguda Sofía Cristo en el saló de graus de la UPV. Xics i xiques de diferents instituts van escoltar el testimoni de la DJ que també va contestar les preguntes del públic i va intercanviar opinions amb ell. Va comentar el seu llibre “El amor de mi vida: recapitular para sanar”. També del seu treball a les xarxes on intenta ajudar a altres persones a eixir i superar este problema.

Impacta observar com l’addicció als mòbils (xarxes socials, videojocs…), a l’alcohol i a tot tipus de drogues (cocaïna, èxtasi, amfetamines, cànnabis…) segueix tan present i normalitzat en l’actualitat. Malgrat conéixer-se el risc que suposa per a la salut mental i física aquest consum.

El llenguatge de la ponent i les seues expressions i opinions van ser molt pròximes als joves. També el reforç de les dos terapeutes que l’acompanyaven. Segur que les seues paraules van calar en ells i ho pensaran millor si algú els ofereix aquest “verí”. Per a l’alumnat del CIP FP Batoi que ha de treballar amb aquest col·lectiu, ara conéixen millor els reptes que tindran si treballen amb persones amb addicció.