LEGO SERIOUS PLAY

El CIPFPBATOI aposta per la innovació educativa: metodologia LEGO SERIOUS PLAY

La darrera setmana el grups de 2n de RESTAURACIÓ, 2n de TASOC, 2n de SMX, 2n de Perruqueria, 2n d’APSD, 1r d’Assistent a Direcció, 2n d’Estètica i 1r de ASIX, han utilitzat la ferramenta de Lego Serious Play (LSP) per a treballar aspectes tant importants com la creativitat, la reflexió, la comunicació i la resolució de problemes o conflictes dins del moduls d’Empresa i Iniciativa Emprenedora (EIE) i Formació i Orientació Laboral (FOL). Aquesta metodologia està reconeguda a nivell mundial i és utilitzada per empreses com ara la NASA, Google o Coca-Cola per a potenciar la innovació. 

El passat mes de juliol,  professorat del departament de FOL, Administració i Serveis a la Comunitat es vàren formar en l’utilització de la metodologia. 

En què consisteix? En jugar d’acord amb unes normes. El moderador formula la pregunta o repte i cada participant construeix el seu propi mòdel 3D de Lego. Aquests mòdels ens serveixen per a explicar mitjançant metàfores el que s’ha volgut representar. Tots els mòdels representats ens serviran per a iniciar un debat grupal, sempre buscant la comunicació asertiva i la búsqueda de solucions comuns i conjuntes al problema (o situació) prèviament plantejat. 

Es tracta d’una nova visió de l’aprenentatge que es deslliga de l’educació tradicional, i busca ensenyar i aprendre des d’una perspectiva lúdica, treballant l’expresió comunicacional.  

Per què utilitzar aquesta metodologia? Sabem més del que creem saber. Quan utilitzem les mans per a aprendre, es desenvolupa un procés complex que genera una forta càrrega emocional. En conseqüència, els pensaments i idees que es construeixen amb les mans no sols tendeixen a expressar-se en major detall, sinó que a més es comprenen i recorden amb major facilitat. 

A més, cal destacar que totes i tots participen, per la qual cosa no es perd cap idea. Totes les persones participants han d’explicar el seu mòdel per la qual cosa, ningú queda eclipsat per les aportacions d’altres membres de l’equip. 

L’alumnat participant ja està desitjant  tornar a utilitzar la metodologia.