Jornades: Educació des del territori en Secundària

Per a ser veritablement significatiu, l’ensenyament de les Ciències Socials i concretament de la Geografia a les aules de Secundària requerix un enfocament pràctic i una major conscienciació de la importància que té el coneixement del propi territori on residix l’alumnat en la seua formació per a una ciutadania plena, activa i informada. Des del … Read more

Repte Menú

El coronavirus… Es contagia a partir de gotetes que salen del cos d’una persona contagiada, principalment amb la seua tos. Per això, contagiats o no, hem de portar tots màscareta, perquè aquestes gotetes no arriben al nostre nas i la nostra boca. També hem d’evitar tocar-nos els ulls, perquè per ací també poden entrar. En … Read more

Curs online. Neuroeducació a l’aula d’infantil. Nivell avançat

La neuroeducació és una nova visió de l’ensenyament que es basa a aportar estratègies i tecnologies educatives centrades en el funcionament del cervell amb l’objectiu d’optimitzar el procés d’ensenyament i aprenentatge. En aquesta formació aprofundiràs en les bases neurofisiològiques en les quals s’assenten els pilars de l’aprenentatge en l’etapa infantil, en els àmbits motors, lingüístics, … Read more

Full de ruta cap a la inclusió educativa: gestió directiva

El canvi d’un model d’integració educativa cap a un més inclusiu, és un del reptes clau del nostre sistema educatiu actual. Les noves disposicions normatives engeguen esta transformació de centres per a la inclusió, però tanmateix este procés necessita anar conjugat amb les estratègies pedagògiques, de gestió de centres i  de procediment administratiu escaients per … Read more

Ferramentes TIC en LliureX per a la inclusió

LliureX és el sistema operatiu lliure que des del 2004 ha estat present a tots els centres educatius públics del País Valencià. El fet de tractar-se de programari lliure fa possible la integració d’altres aplicacions en el propi sistema, així com la seua adaptació i personalització. Des dels seus inicis, LliureX ha tingut una especial … Read more

El projecte ROMA. Més enllà de l’Aprenentatge Basat en Projectes

En l’itinerari formatiu del treball per projectes al CEFIRE de València, una proposta de transformació del context escolar dins la inclusió amb premises com el desenvolupament d’estratègies per aprendre a aprendre, el treball cooperatiu, l’exposició de l’alumnat a la presa de decisions en situacions reals, el respecte a la diversitat i la convivència pacífica, entre … Read more

Programació didàctica basada en competències contextualitzades

Una proposta del professor Raül Solbes adreçada a ESO i Batxillerat, des de la inclusió educativa i la coherència en la concreció curricular. El caràcter competencial del currículum defineix la necessitat dels equips docents d’abastir-se d’eines per a la reflexió i la formació en la presa de decisions envers la programació, el treball per àmbits … Read more

Curs a distància “Avaluació sociopsicopedagògica i PAP: aspectes pràctics”

El nostre sistema educatiu es troba actualment en un procés de canvi, des d’un paradigma integrador fins a un inclusiu. Aquest canvi comporta la transformació de diversos aspectes de l’educació: metodologies, avaluació, pràctiques docents… Aquesta reorganització ha incidit en les avaluacions psicopedagògiques, on l’atenció es va centrar en el diagnòstic del que passava al xiquet … Read more

Curs a distància “Creació de recursos educatius digitals amb eXelearning. Nivell bàsic”

Estem davant d’un periode de canvi en el que ens hem d’adaptar a altra realitat educativa. Exelearning és una ferramenta de codi obert (open source) que facilita la creació de continguts educatius sense necessitat de ser expert. Serveix, a més, com integradora de continguts multimedia ja que es poden insertar elements com vídeos, audíos, applets, … Read more