Cerca per categories

Jornades: Educació des del territori en Primària

Per a_francesconejero | 8 juny, 2020

Per a ser veritablement significatiu, l’ensenyament de les Ciències Socials i concretament de la Geografia a les aules de Primària requerix un enfocament pràctic i una major conscienciació de la importància que té el coneixement del propi territori on residix l’alumnat en la seua formació per a una ciutadania plena, activa i informada. Des del … Read more

Jornades: Educació des del territori en Secundària

Per a_francesconejero | 8 juny, 2020

Per a ser veritablement significatiu, l’ensenyament de les Ciències Socials i concretament de la Geografia a les aules de Secundària requerix un enfocament pràctic i una major conscienciació de la importància que té el coneixement del propi territori on residix l’alumnat en la seua formació per a una ciutadania plena, activa i informada. Des del … Read more

Repte Menú

Per a_francesconejero | 31 maig, 2020

El coronavirus… Es contagia a partir de gotetes que salen del cos d’una persona contagiada, principalment amb la seua tos. Per això, contagiats o no, hem de portar tots màscareta, perquè aquestes gotetes no arriben al nostre nas i la nostra boca. També hem d’evitar tocar-nos els ulls, perquè per ací també poden entrar. En … Read more

Curs online. Neuroeducació a l’aula d’infantil. Nivell avançat

Per a_francesconejero | 29 maig, 2020

La neuroeducació és una nova visió de l’ensenyament que es basa a aportar estratègies i tecnologies educatives centrades en el funcionament del cervell amb l’objectiu d’optimitzar el procés d’ensenyament i aprenentatge. En aquesta formació aprofundiràs en les bases neurofisiològiques en les quals s’assenten els pilars de l’aprenentatge en l’etapa infantil, en els àmbits motors, lingüístics, … Read more

Curs: Processos de detecció i resposta educativa en l’escola inclusiva

Per a_francesconejero | 29 maig, 2020

Vols millorar les teues competències per a treballar amb la diversitat i millorar la inclusió a la teua aula? En aquest curs t’ajudem a concretar respostes més adients per al desenvolupament integral de les competències de tot l’alumnat tenim en compte el context de l’aula i la seua realitat. Et facilitarem ferramentes per a donar … Read more

Full de ruta cap a la inclusió educativa: gestió directiva

Per a_francesconejero | 29 maig, 2020

El canvi d’un model d’integració educativa cap a un més inclusiu, és un del reptes clau del nostre sistema educatiu actual. Les noves disposicions normatives engeguen esta transformació de centres per a la inclusió, però tanmateix este procés necessita anar conjugat amb les estratègies pedagògiques, de gestió de centres i  de procediment administratiu escaients per … Read more

Ferramentes TIC en LliureX per a la inclusió

Per a_francesconejero | 29 maig, 2020

LliureX és el sistema operatiu lliure que des del 2004 ha estat present a tots els centres educatius públics del País Valencià. El fet de tractar-se de programari lliure fa possible la integració d’altres aplicacions en el propi sistema, així com la seua adaptació i personalització. Des dels seus inicis, LliureX ha tingut una especial … Read more

El projecte ROMA. Més enllà de l’Aprenentatge Basat en Projectes

Per a_francesconejero | 27 maig, 2020

En l’itinerari formatiu del treball per projectes al CEFIRE de València, una proposta de transformació del context escolar dins la inclusió amb premises com el desenvolupament d’estratègies per aprendre a aprendre, el treball cooperatiu, l’exposició de l’alumnat a la presa de decisions en situacions reals, el respecte a la diversitat i la convivència pacífica, entre … Read more

Programació didàctica basada en competències contextualitzades

Per a_francesconejero | 27 maig, 2020

Una proposta del professor Raül Solbes adreçada a ESO i Batxillerat, des de la inclusió educativa i la coherència en la concreció curricular. El caràcter competencial del currículum defineix la necessitat dels equips docents d’abastir-se d’eines per a la reflexió i la formació en la presa de decisions envers la programació, el treball per àmbits … Read more

Curs a distància “Avaluació sociopsicopedagògica i PAP: aspectes pràctics”

Per a_francesconejero | 26 maig, 2020

El nostre sistema educatiu es troba actualment en un procés de canvi, des d’un paradigma integrador fins a un inclusiu. Aquest canvi comporta la transformació de diversos aspectes de l’educació: metodologies, avaluació, pràctiques docents… Aquesta reorganització ha incidit en les avaluacions psicopedagògiques, on l’atenció es va centrar en el diagnòstic del que passava al xiquet … Read more