Cerca per categories

Curs a distància. EduSalut. Prevenció escolar del consum de substàncies addictives

Per a_francesconejero | 22 abril, 2020

Els patrons de consum de substàncies addictives han experimentat una transformació important en els darrers anys. Actualment, es vinculen a la cultura de l’oci i es combinen drogues, alcohol i tabac. El perfil es correspon a persones joves, integrades en la societat, que consumixen amb una finalitat socialitzadora i recreativa i que no té percepció … Read more

Curs a distancia. Lideratge educatiu per transformar l’escola del segle XXI

Per a_francesconejero | 21 abril, 2020

Estem vivint un moment de transformacions i canvis profunds amb nous paradigmes socials, laborals, econòmics, tecnològics, etc. I el món educatiu no pot romandre aliè a aquesta situació, l’escola és un reflex de la societat i, per tant, viu en primera persona aquests fets. Cal iniciar un procés de transformació a l’escola que done resposta … Read more

Repte Ficcions literàries i cinematogràfiques

Per a_francesconejero | 20 abril, 2020

Acàs no tens la sensació que la situació que estem vivint sembla una novel·la o una pel·lícula de ciència-ficció? Un virus a escala planetària, tothom reclòs a casa, la gent marxa pel carrer amb mascaretes i guants durant el menor temps possible, la policia multa les persones que s’escapoleixen,… Et convidem a aportar el títol … Read more

Curs a distància. Del sexisme a la igualtat

Per a_francesconejero | 20 abril, 2020

Es fa necessari introduir a les aules conceptes bàsics en coeducació per acompanyar a les i els docents en les diferents línies d’acció per implementar la igualtat a l’aula. Són objectius específics d’aquest curs: Detectar problemes quotidians a l’aula derivats del sexisme. Analitzar des de la perspectiva de gènere la realitat de la nostra aula. … Read more

Curs a distància: Iniciació a la programació multinivell

Per a_francesconejero | 20 abril, 2020

El proper 1 de maig de 2020 encetarem una formació a distancia per donar a conèixer la implementació de les Programacions Multinivell com a eina per atendre als alumnes amb dificultats, talentosos i amb altes capacitats. S’exposaran les diferents etapes de la Programació Multinivell, i el disseny d’instruments d’avaluació. Paraules clau: inclusió educativa, programació multinivel, … Read more

Curs en línia: Iniciació a l’aplicació de la Disciplina Positiva a l’aula

Per a_francesconejero | 19 abril, 2020

Disciplina Positiva es un programa basat en la Psicologia Individual de Alfred Adler i Rudolf Dreikurs. Des dels anys 80 Jane Nelsen i Lynn Lott l’han anat modelant fins al moment actual per ensenyar a xiquets, xiquetes i adults a ser responsables, respectuosos i membres adaptats al seu entorn. Des del Cefire hem programat este … Read more

Curs Online. Neuroeducació a l´aula d´infantil. Nivell avançat

Per a_francesconejero | 17 abril, 2020

En aquesta formació aprofundiràs en les bases neurofisiològiques en les quals s’assenten els pilars de l’aprenentatge en l’etapa infantil, en els àmbits motors, lingüístics, sensorials, lògics, executius i musicals. A més, t’oferirà les eines per a fomentar l’aprenentatge de l’alumnat, millorar l’avaluació a través de rúbriques i ajudar a desenvolupar iniciatives i bones pràctiques a … Read more

Curs a distància. Innovant en educació formal II. L’aprenentatge servei

Per a_francesconejero | 17 abril, 2020

L’aprenentatge-servei ens anima a aprendre prestant un servei a la nostra comunitat. A través d’aquesta formació es coneixeran els fonaments teòrics d’aquesta metodologia, s’atendrà als seus aspectes socials i morals i s’aprendrà a dissenyar un projecte d’aprenentatge servei a l’entorn del centre educatiu. [INSCRIPCIÓ]

Curs a distància. Innovant en educació formal I. L’aprenentatge cooperatiu

Per a_francesconejero | 17 abril, 2020

Aquesta formació oferirà una visió general dels mètodes i tècniques per a la implementació de l’aprenentatge cooperatiu a l’aula. S’abordarà també la construcció de propostes d’unitats didàctiques amb metodologia cooperativa, així com les implicacions ètiques i socials d’aquesta forma d’aprenentatge. [INSCRIPCIÓ]

Curs a distància. Els problemes d’Integració Sensorial en la infància. Com ajudar des de l’aula

Per a_francesconejero | 16 abril, 2020

Els problemes d’integració sensorial són una realitat de les aules d’infantil i primària. Trobem publicacions en les quals s’afirma que els Trastorns del Processament Sensorial (TPS) podrien donar-se entre un 5% i un 16% de l’alumnat en edat escolar (Owen, J. i col. 2013), sense altre diagnòstic associat. Quan incluem menors amb diversitat funcional, com … Read more