Cerca per categoeries

Escola de programació

Per ctemtic | 2 juliol, 2020

En els continguts de l’assignatura de Tecnologies de la Informació i la Comunicació hi ha un bloc recurrent que tracta la programació durant l’ESO i el Batxillerat. Des de la creació d’aplicacions senzilles, com a animacions o videojocs, passant per entorns de programació per a dispositius mòbils, per a acabar creant aplicacions de complexitat mitjana … Read more

BUTLLETÍ CTEM juny 2020

Per ctemtecno | 18 juny, 2020

EDITORIAL En aquests dies ens acostem al final de curs, i a poc a poc reprenem la normalitat. Des de CEFIRE CTEM seguim al teu costat preparant recursos per al treball per àmbits per al pròxim curs, analitzem la proposta formativa en Matemàtiques per a l’Educació Secundària, una interessantíssima entrevista amb l’expert en psicologia cognitiva … Read more

Dia mundial del medi ambient: 5 de juny

Per VICENTE, IRANZO GARCIA | 16 juny, 2020

Una vacuna per al planeta Durant el confinament, en col·laboració amb ESenRED, els docents de la xarxa de centres sostenibles han compartit amb nosaltres accions que són positives per al planeta. Aqueixes són les vacunes que poden servir per a curar a la naturalesa. Calia triar només tres per a crear la vacuna de la … Read more

Entrevista a Héctor Ruiz Martín

Per ctemtecno | 15 juny, 2020

ENTREVISTA Volem saber més sobre alguns dels principis que ha revelat la ciència de com aprén el cervell que poden ser útils a l’aula, concretament en l’ensenyament de les ciències. Parlem amb Héctor Ruiz Martín. ¿Quién es Héctor Ruiz Martín? ¿Qué te motivó a investigar sobre psicología cognitiva? Soy un biólogo que siempre tuvo una … Read more

Disseny i implementació de formació permanent de Matemàtiques en l’Educació Secundària

Per ctemmate | 10 juny, 2020

na de les línies estratègiques del CEFIRE CTEM, com ja informarem en el butlletí anterior, és l’Educació Matemàtica. En aquesta ocasió tractem de fer una reflexió sobre la formació permanent del professorat de secundària.  La situació d’emergència sanitària actual, deguda a la COVID19, ha posat de manifest que un model d’ensenyament de les matemàtiques basat … Read more

REVISTA ASTRONOMIA (N.º 252 juny 2020) A LA BIBLIOTECA CEFIRE CTEM

Per biblioctem | 5 juny, 2020

A la biblioteca del CEFIRE CTEM, un mes més i, coincidint amb la recta final d’aquest curs tan atípic, seguim amb tu i et portem l’últim número de la Revista Astronomia (juny 2020). En aquest número, a banda de les seccions habituals i la segona part de l’Astrofísica en les nostres astrofotos, on s’analitzen els … Read more