Projecte ALPHYL. Aprenent ciències i matemàtiques en moviment en Educació Primària

Malgrat que l’activitat física durant l’horari escolar millora la concentració, el comportament, la funció cognitiva i el rendiment acadèmic, l’alumnat roman assegut al voltant del 70% del temps en classe. En Educació Primària, la capacitat d’influència de l’assignatura d’Educació Física per a afavorir l’activitat física és imitada. Així doncs, la implicació de la resta d’àrees educatives i del professorat que les imparteixen pot suposar un estímul significatiu que ajude a augmentar el temps de pràctica d’activitat física, a disminuir el temps sedentari, i a desenvolupar l’alfabetització motriu de l’alumnat i el seu interés cap a estils de vida actius. Per això, involucrar a totes les àrees curriculars en la creació de classes actives pot ajudar a fomentar el desenvolupament actitudinal, afectiu i emocional de l’alumnat.

Les classes actives constitueixen programes que incorporen moviment en les classes reforçant el contingut acadèmic i connectant-lo directament amb determinades activitats físiques. La integració del moviment durant les classes facilita l’aprenentatge, la concentració, la cognició i el temps en la tasca, així com les funcions executives d’organització, i el rendiment acadèmic. I tot això es pot aconseguir sense minvar el temps educatiu en cada àrea curricular, tant a l’aula com fora d’aquesta.

Aquest curs, dirigit al professorat d’Educació Primària que impartisca Ciències de la Naturalesa i/o Matemàtiques, té com a objectius:

• Aprendre els conceptes bàsics per a la creació d’escoles i transformació de classes tradicionals a classes actives.
• Conéixer les bases per a desenvolupar escoles actives.
• Gestionar els climes motivacionals de l’aula.
• Generar processos d’influència social inclusius des dels estils transformacionals d’ensenyament per a un desenvolupament psicosocial positiu.
• Iniciar-se en la investigació-acció educativa com a forma de millora docent.
• Conéixer estratègies didàctiques que afavorisquen l’adquisició de competències docents innovadores i inclusives que ajuden a la creació d’escoles i classes actives.

El curs es realitzarà entre el 5 i el 13 de juliol de 2022 de manera semipresencial. Podeu inscriure-us en aquest enllaç.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies