FIRA TECNOLÒGICA 2022

INFORME FIRA 22

El passat 28 d’abril es va celebrar en les instal·lacions de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria del Disseny (ETSID) de la Universitat Politècnica de València (UPV) la Fira Tecnològica 2022. Aquesta fira estava organitzada per CEFIRE CTEM (Específic d’Àmbit Científic, Tecnològic i Matemàtic), amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de València (UPV) i l’Associació del Professorat de Tecnologia de la Comunitat de València (APTCV). En aquesta edició la Fira va ser al seu torn la I Olimpíada Valenciana d’Enginyeries Industrials, fase local de les Olimpíades Nacional d’Enginyeries Industrials per a les categories que s’esmenten més endavant, i organitzada per la Conferència de Directors d’Escoles d’Enginyeria d’Àmbit Industrial.

Després de l’obertura de la Fira a càrrec de les autoritats:

• D. Juan A. Monsoriu, Director de la ETSID.
  • D. Carlos Sánchez Heras, Subdirector General de Formació del Professorat.
  • Dña. Mª Francisca Collado, Directora Àrea Generació Espontània.
  • D. Juan Checa Fernández, gerent del COGITI.
  • D. José López Escribano, assessor del CEFIRE CTEM.

Els centres educatius participants de les 3 províncies de la Comunitat Valenciana van explicar al personal visitant els excel·lents treballs que estan realitzant des de l’àrea de Tecnologia, materialitzat en 35 projectes. Els guanyadors de cada categoria van ser els següents projectes:

• Categoria A: projectes de 3r i 4t d’ESO. Projecte “Control de marionetes amb arduino i phyton” realitzat per tres estudiants de 4t d’ESO tutoritzats per JUAN RAMÓN FERNÁNDEZ GONZALEZ de l’IES CAYETANO SEMPERE d’ELX.
  • Categoria B: projectes de 1r i 2n de batxillerat. Projecte “Disabled Ways: Com creuar semàfors amb una discapacitat visual“ realitzat per alumnat de 2n de Batxillerat tutoritzat per AMPARO APARISI CANET de l’IES DISTRICTE MARITIM de València.
  • Categoria C: projectes de cicles formatius de grau superior. Projecte “Fabrica’t el teu magatzem per a la indústria 4.0” realitzat per alumnes de les Escoles San José – JESUÏTES (València).