Projecte ALPHYL. Aprenent ciències i matemàtiques en moviment en Educació Primària

Malgrat que l’activitat física durant l’horari escolar millora la concentració, el comportament, la funció cognitiva i el rendiment acadèmic, l’alumnat roman assegut al voltant del 70% del temps en classe. En Educació Primària, la capacitat d’influència de l’assignatura d’Educació Física per a afavorir l’activitat física és imitada. Així doncs, la implicació de la resta d’àrees educatives i del professorat que les imparteixen pot suposar un estímul significatiu que ajude a augmentar el temps de pràctica d’activitat física, a disminuir el temps sedentari, i a desenvolupar l’alfabetització motriu de l’alumnat i el seu interés cap a estils de vida actius. Per això, involucrar a totes les àrees curriculars en la creació de classes actives pot ajudar a fomentar el desenvolupament actitudinal, afectiu i emocional de l’alumnat.

Les classes actives constitueixen programes que incorporen moviment en les classes reforçant el contingut acadèmic i connectant-lo directament amb determinades activitats físiques. La integració del moviment durant les classes facilita l’aprenentatge, la concentració, la cognició i el temps en la tasca, així com les funcions executives d’organització, i el rendiment acadèmic. I tot això es pot aconseguir sense minvar el temps educatiu en cada àrea curricular, tant a l’aula com fora d’aquesta.

Aquest curs, dirigit al professorat d’Educació Primària que impartisca Ciències de la Naturalesa i/o Matemàtiques, té com a objectius:

• Aprendre els conceptes bàsics per a la creació d’escoles i transformació de classes tradicionals a classes actives.
• Conéixer les bases per a desenvolupar escoles actives.
• Gestionar els climes motivacionals de l’aula.
• Generar processos d’influència social inclusius des dels estils transformacionals d’ensenyament per a un desenvolupament psicosocial positiu.
• Iniciar-se en la investigació-acció educativa com a forma de millora docent.
• Conéixer estratègies didàctiques que afavorisquen l’adquisició de competències docents innovadores i inclusives que ajuden a la creació d’escoles i classes actives.

El curs es realitzarà entre el 5 i el 13 de juliol de 2022 de manera semipresencial. Podeu inscriure-us en aquest enllaç.