Escola de Pensament Computacional i Intel·ligència Artificial 2021-2022

L'Escola de Pensament Computacional i Intel·ligència Artificial (EPCIA) és un projecte del Ministeri d'Educació i Formació Professional, que es desenvolupa en col·laboració amb les Conselleries i Departaments d'Educació de les Comunitats i Ciutats Autònomes.

L'objectiu del projecte és oferir recursos educatius oberts, formació, creació de propostes didàctiques i la seua implementació a l'aula, acompanyades d'una investigació de l'impacte en l'aprenentatge de l'alumnat i en la pràctica docent. La primera edició del projecte es va realitzar en el curs escolar 2018/19, amb el nom “Escuela de Pensamiento Computacional” amb les següents temàtiques i destinataris:

  • 5é Primària: Aprén matemàtiques (i molt més) amb el nou Scratch 3 (vídeo RTVE)
  • ESO: Tecnologia creativa amb Arduino (vídeo RTVE)
  • Batxillerat: Programació de robots, drons i cotxes autònoms (vídeo RTVE)

L'edició 2021-2022 de la EPCIA pretén explorar les possibilitats d'oferir als docents participants de qualsevol etapa educativa una àmplia oferta formativa agrupada en cinc àrees:

  1. Pensament computacional desendollat
  2. Programació per blocs
  3. Llenguatges de programació: Python
  4. Intel·ligència artificial
  5. Robòtica

Cadascuna d'aquestes àrees comptarà amb mòduls formatius amb diferents nivells de dificultat. Per a la participació en les diferents àrees de la EPCIA 2021-2022, no serà necessari comptar amb experiència prèvia, ja que cada àrea inclou mòduls formatius de nivells variats de competència. De la mateixa manera, totes les àrees estan obertes a la participació de tots els docents, independentment de la matèria/àrea/mòdul i l'etapa educativa en la qual impartisca docència.

Igual que en edicions anteriors, després del procés de formació, s'implementarà a l'aula la proposta didàctica i s'avaluarà l'impacte del projecte per mitjà d'una investigació:

  1. La fase de formació serà entre el 21/10/2021 i el 28/01/2022.
  2. La fase de posada en pràctica de propostes didàctiques a l'aula començarà el 09/02/2022 i acabarà el 19/05/2022.
  3. La fase d'investigació començarà en 21/10/2021 acabarà en 31/05/2022.

Les persones participants han de valorar i tindre en compte que, en sol·licitar la participació en el projecte, la seua implicació no es limita a la participació en la formació, sinó que serà necessària la creació d'una proposta didàctica per a desenvolupar amb l'alumnat que ocupe, almenys, 5 períodes lectius. Per aquest motiu, és imprescindible que el participant impartisca docència a un grup d'alumnat que siga capaç de desenvolupar la proposta didàctica de la temàtica seleccionada. El professorat participant rebrà un reconeixement de 70 h de formació emés pel Ministeri d'Educació i Formació Professional.

Per a poder conéixer el programa complet, l'INTEF ens ha proporcionat un dossier del projecte.

El professorat interessat s'ha d'inscriure a través d'aquest formulari, ampliem termini fins al dia 14 d'octubre de 2021. Ens posarem en contacte amb els participants seleccionats de cada nivell a partir de l'11 d'octubre. Tindran prioritat aquells centres amb almenys dues persones matriculades.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies