Educació Matemàtica

L’aprenentatge més intens de les matemàtiques prové freqüentment de l’exploració amb problemes i materials que resulten interessants i motivadors a l’alumnat.

L’aprenentatge de les matemàtiques ha de generar la capacitat de fer ús de forma comprensiva i eficaç de les matemàtiques que s’aprenen en l’escola en una varietat de contextos, a més de l’escolar.

Aprendre a raonar (argumentar, explicar, justificar) i comprovar és una necessitat bàsica dels xiquets i xiquetes que els ajuda a entendre les matemàtiques.

L’estructuració progressiva del pensament i el desenvolupament de la capacitat de raonar permet començar a fer generalitzacions de manera natural.

Quan es contemplen les connexions en l’aula de matemàtiques s’eliminen les barreres que separen les matemàtiques que s’aprenen a l’escola de les que s’aprenen en altres contextos.

Des de l’àmbit us oferim formació en recursos didàctics per a l’aula en totes les etapes educatives. Una formació basada en la reflexió individual i col·lectiva sobre la pràctica docent en la que el model d’ensenyament i aprenentatge inclou l’ús de tot tipus de material com ara manipilatiu, digital, textos, projectes, experiències… on cal destacar l’ús didàctic de les TIC.