L’experimentació a l’aula de primària

La tradició a les escoles ha estat transmetre continguts teòrics i descontextualitzats, massa abstractes per ser compresos de manera profunda per les/pels alumnes.

D’aquesta manera, es veu necessària l’experimentació a l’aula. Es pot fer a través d’experiments científics, treball amb materials manipulatius o simulació de situacions reals entre altres.

A través de diverses experiències, poden arribar a un aprenentatge més significatiu i pràctic.

El millor camí seria treballar utilitzant el mètode científic, que marque les rutines i les pautes per aconseguir resoldre situacions. Els i les docents podem mostrar diferents reptes per tal que els i les infants es plantegen preguntes, proposen hipòtesis, investiguen, experimenten i a la fi, acaben trobant una resposta a les inicials qüestions i construeixen nous coneixements.

Amb aquest tipus de treball, aconseguiran un mètode de treball que els i les ajude a aprendre a aprendre.

Des del Cefire CTEM, proposem diferents cursos que milloren les capacitats dels i les mestres a l’aula en aquest camp. Alguns exemples d’aquests cursos serien “Recursos matemàtics per a les primeres etapes” o “Menudaciència”.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies