BIOLOGIA I GEOLOGIA

Des de les assessories de Biologia i Geologia el Cefire CTEM proporciona formació metodològica, actualització científica, recursos i orientacions en les línies prioritàries del PAF. Fonamentalment prioritzem la formació en innovació educativa desenvolupant cursos des d’una perspectiva CTEM interdisciplinària (cursos de pràctiques de laboratori de Biologia assistides per Arduino), en actualització científica (incloent els cursos de pràctiques de laboratori, mapes i talls geològics, utilització dels museus com a eina formativa i metodologia científica), i en projectes col·laboratius amb altres entitats (Fundació Oceanogràfic amb projectes APS entorn del mar; Universitat de Múrcia mitjançant l’ús d’òrgans plastinats per a l’estudi de l’anatomia humana).
Una de les línies de treball més destacada és la sostenibilitat, col·laborant amb el CEACV en la impartició de cursos i dissenyant una xarxa de centres sostenibles que se suporta en els diferents seminaris i xarxes ja existents en l’àmbit de la comunitat. Aquesta té com a objectiu provocar un canvi en els centres participants, de manera que l’alumnat prenguen decisions per a transformar el seu centre i es convertisquen en protagonistes i partícips de la presa de decisions. Tota aquesta formació conclou en una jornada (CONFINT) de presentació d’experiències on els alumnes es postulen com a elegibles per a esdeveniments a nivell nacional i internacional, representant a la nostra comunitat en ESenRED (Xarxa de xarxes de centres sostenibles a nivell nacional donada suport pel CENEAM).

Una altra col·laboració important es dóna amb el Servei de Parcs Naturals de la Comunitat Valenciana amb un projecte formatiu que inclou tres fases: Sensibilització, Treball sobre un parc i treball sobre un aspecte concret d’un parc. Aquest projecte pot incloure l’adopció, per part d’un centre educatiu, d’un parc sobre el qual es treballarà en el centre amb un projecte d’innovació (Ex. Projecte #Ajuda a Charly de l’IES N1 Llibertes de Torrevella al Parc Natural de la Mata Torrevella que ha adoptat al Corriol Patinegre i ha dut a terme una campanya de conscienciació amb utilització de diversos mitjans de comunicació locals). També es participa en trobades de professorat (simposis) i de tècnics (seminaris) organitzats per aquesta xarxa. També relacionats amb la sostenibilitat, organitzem cursos en col·laboració amb entitats que desenvolupen activitats de camp que faciliten la conscienciació sobre l’impacte ambiental de la nostra espècie i el coneixement del món natural (Projecte rius, Veolo,..)

D’altra banda, participem, juntament amb altres assessories de l’àmbit, en projectes conjunts destinats facilitar al professorat eines en classe relacionades amb la història de la ciència i el desenvolupament del pensament crític i el combat de les pseudociencias i les posverdad (jornades de pseudociencias, cursos, en col·laboració amb l’Institut Interuniversitari López Piñero o amb el CSIC).

Finalment també participem en el programa de la Conselleria de Cultura i Educació EDUSALUT.