Correllengua 2021

Dimarts 5 d’octubre de 2021

S’apropa la festivitat de tots i totes les valencianes, el 9 d’octubre, i el Correllengua torna a les escoles de Vila-real.
Per celebrar aquesta assenyalada data per als i les valencianes, recordeu que se commemora l’entrada a la ciutat de València de les tropes catalanoaragoneses comandades pel rei Jaume I l’any 1238, té lloc una celebració institucional de caràcter autonòmic que té el seu origen directe l’any 1977, quan el Plenari de Parlamentaris proclama aquesta data com a Dia del País Valencià / Comunitat Valenciana / Regió Valenciana.
Amb la iniciativa d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV), es comença el curs amb el Correllengua, una campanya de tallers escolars, cercaviles i actes als carrers per la llengua i la cultura, que s’inicia l’última setmana de setembre i es perllonga durant tot el mes d’octubre.
Aquest any l’alumnat ha tingut l’oportunitat de gaudir d’un espectacle de la companyia CLARIÓ, que porten a totes les escoles la representació d’una obra basada en la vida i treball d’Enric Valor.
A més, l’alumnat de PRI6, s’ha encarregat de llegir el manifest per la llengua.