PRI2 d’excursió per la ruta Botànic del riu Millars

Nova edició de l’eixida didàctica que l’alumnat de PRI-2 fa per la senda botànica dedicada a Manuel Calduch i Almela, organitzada des de les àrees d’educació física i de coneixement del medi, la quan recorre el riu Millars per gran part del seu cau per el terme de Vila-real.

Hem eixit a les 9.15 des de l’escola per buscar el pont medieval de Santa Quiteria, fent la primera parada per explicar la funció del pantanet de Santa Quitèria. Emprenem la rutaper el tram que coincideix amb el traçat antic de la Sèquia Major del Poble, la de les argamasses. També hem observat durant tot el recorregut la frondosa i variada flora i escoltat els ocells que allí habiten, fins i tot hem pogut veure un ratolí de camp, què assustat s’ha amagat entre la vegetació.

Seguint la senda hem trobat la caseta de la portella, descobrint que servia per buidar la sèquia en cas que fora necessari, fins arribar al Molí de Bisbal, on ens hem aturat per escoltar la importància de la seua funció quan estava en funcionament, primer com a molí de blat i posteriorment per a fer tatxes i borra.

Hem perdut de vista durant un tram la Sèquia Major, que s’ha amagat per el túnel que arriba fins l’assut, seguint pel camí i passant per sota la cascada artificial de la senda, tot i que no estava en funcionament.

En arribar al Passeig Botànic Calduch, hem fet un descans en el camí per esmorzar i reposar forces, per continuar per el pinar junt a la piscina fins a l’assut, on per grups hem descobert els elements principals de l’assut, què són la gola i els matxos.

De tornada hem passat a saludar al Pastoret, a la plaça davant l’Ermita de la Mare de Deu de Gràcia, amb la visita realitzada i feta la tradicional foto de grup a la roca amb la placa que dona nom a la nostra escola i al passeig Botànic Calduch.

Un matí diferent, en contacte amb la natura i caminant durant tres hores que han passat en un bufit. Tot i ser juny, la climatologia ens ha afavorit i no ha fet molta calor. Cal destacar la quantitat de gent que hem trobat pel camí, corredors, caminants, gossos, i fins i tot hem coincidit amb un grup d’alumnes del CEIP Carles Sarthou.

Cliqueu la imatge per accedir al resum fotogràfic.