Premis Sambori 2014

Entrega Premis Sambori 2014

Hui ha tingut lloc a l’Auditori Municipal de Vila-real el lliurament dels setzens Premis Sambori de literatura escolar en valencià, corresponent a les comarques de Castelló.

El Premi Sambori és un dels més importants d’Europa pel que fa a la participació, amb un total d’uns 90.000 participants. La seua progressió ha permet estendre’ls també a les Illes Balears, a Catalunya, al Rosselló francès i a l’Aragó.

Els guardons reconeixen la qualitat literària dels treballs dels centres educatius d’infantil, primària, secundària i persones adultes.

En total s’han lliurat 30 premis, tres per categoria i un especial a la millor proposta didàctica, els quals s’han repartit segons els diferents nivells educatius: des d’educació infantil fins a formació de persones adultes i Escola Oficial d’Idiomes, passant per educació primària, educació secundària i pedagogia terapèutica. El Jurat ha estat format per un grup de mestres, representants de l’associació d’escriptors El Pont, Cooperativa de lletres i un grup de tècnics lingüístics de diversos municipis.

Els treballs premiats representen centres de Benicarló, Sant Mateu, Albocàsser, Castelló, Almassora, Vila-real, l’Alcora, la Vall d’Uixó, la Llosa i Almenara. Han participat en aquesta edició, un total de 50 centres de la província.

La part musical de l’acte ha estat amenitzat pel grup vila-realenc Malnom, i repetint com en anteriors edicions, pel grup de percussió format per alumnes de PRI-5 i PRI-6 del CEIP Pasqual Nàcher i per el Cor Escolar del CEIP Botànic Calduch.

Tot i que en aquesta ocasió el centre no ha aconseguit cap guardó individual, ha sigut reconegut amb una menció especial per la seua participació.

Ací teniu un resum fotogràfic de l’acte