PRI6. Jornada intecentres Colpbol

Vila-real, 26 de gener 2024

L'alumnat de PRI6 del CEIP Pintor Gimeno Barón, CEE Bisbe Pont i del CEIP Botànic Calduch ha participat a la jornada intercentres de colpbol que ha tingut lloc al nostre centre al llarg del matí.

El Colpbol  és una nova modalitat esportiva que en els darrers 20 anys s’ha consolidat com un nou referent esportiu, innovador i integrador, i amb unes grans potencialitats educatives. El seu punt de partida és la recerca d’un esport d’equip que supere les limitacions educatives dels esports tradicionals, és a dir, un joc col•lectiu que fomente la màxima participació possible de tots els jugadors, siga quin siga el seu nivell fisicomotor i les seues condicions; que reduïsca al mínim les diferències individuals i exigisca una imprescindible col•laboració i comunicació col•lectiva per a aconseguir l’objectiu final del joc, el gol; és a dir, un vertader i autèntic JOC D’EQUIP.

El Colpbol es defineix com un esport col•lectiu d’invasió disputat per dos equips mixtes formats per 7 jugadors/es en un espai clarament definit, la finalitat dels quals és introduir, a base de colpejos amb la mà, una pilota en la porteria contrària. Teniu tota la info del joc a l'enllaç.

Ha estat un matí ple d'esport, activitat física i convivència entre l'alumnat dels tres centre educatius. Aquesta primera jornada forma part d'un conjunt d'una jornada més amb altres centre educatius del poble.