Correllengua 2023

Vila-real, dijous 5 d'octubre de 2023

S'apropa la festivitat de tots i totes les valencianes, el 9 d'octubre, i el Correllengua torna a les escoles de Vila-real.
Per celebrar aquesta assenyalada data a la nostra comunitat, recordeu que se commemora l'entrada a la ciutat de València de les tropes catalanoaragoneses comandades pel rei Jaume I l'any 1238, té lloc una celebració institucional de caràcter autonòmic que té el seu origen directe l'any 1977, quan el Plenari de Parlamentaris proclama aquesta data com a Dia del País Valencià / Comunitat Valenciana / Regió Valenciana.

Amb la iniciativa de l'Ajuntament de Vila-real i d'Acció Cultural del País Valencià (ACPV), es comença el curs amb el Correllengua, una campanya de tallers escolars, cercaviles i actes als carrers per la llengua i la cultura, que s'inicia l'última setmana de setembre i es perllonga durant tot el mes d'octubre.

La diversitat lingüísitca del nostre territori és una gran riquesa i una font inesgotable d'oportunitats personals i professionals que cal recordar, i que les llengües ens han de servir per comunicar-nos i cohesionar.

Aquest any l'alumnat ha tingut l'oportunitat de gaudir de l'espectable "La senyora Tragamots" de la companyia Xarxa Teatre.
L'acitivtat ha finalitzat amb la lectura per part de l'alumnat de PRI6 del manifest per la llengua 2023.

Us deixem unes fotos de l'acte