8 març. Dia internacional de la dona

Dimecres 8 març 2023

Hui estem de celebració, és el Dia Internacional de la Dona, i des del centre volem donar la màxima visibilitat possible, no sols hui, sinò en cada instant de la vida escolar, incidint que cada dia tenim present totes les aportacions de les dones en els diferents àmbits. Estem tota la setmana immersos en un projecte a tot el centre, "Igualem-nos".

El projecte gira al voltant de fer visible el treball de moltes dones que han aportat importants avanços des de diversos àmbits científics, humanístics i culturals. En podríeu dir sols una d'aquestes dones?

La iniciativa del projecte parteix del departament de música de l'IES de Càrcer, "Te'n podria dir mil", que va tindre com a producte la gravació del tema musical que hem utilitzat de banda sonora al libdub que us presentem a continuació.

Al llarg de la setmana hem confegit a les classes les nostres ulleres morades, per mirar al seu través, des d'una mirada crítica i amb la conscient intenció de fer un canvi de mirada, engrescadora, empàtica i igualitària, i així fer visible el dia 8 de març.

Des de casa, i amb l'ajuda de les famílies, tot l'alumnat ha triat a una dona que siga important a les seues  vides, per confegir al col·legi el mural "La dona de la meua vida", on cada xiqueta i xiquet ha triat a la dona que ha considerat que és molt important i així ho han fet palès en funció de les edats.

Com a mostra del treball fet, al llarg del matí, ens hem ficat les nostres ulleres morades, i hem mostrat la nostra part del mural que reflexem en aquest libdub.

També us deixem el video original de "Te'n podia dir mil", la banda sonora del libdub, i donar les gràcies a tot l'equip de dones del projecte que han participat i han ficat a l'abast públic els recursos que ens han permès treballar aquest tema tan emotiu i engrescador.

Esperem us agrade!!!