Ruta cicloturista de PRI6 pel terme

Nova edició de l’eixida en bici que cada curs des de l’àrea d’educació física s’organitza per als cursos de PRI6, sempre amb la col·laboació de les tutors, completant d’aquesta manera les sessions que durant el primer trimestre la Policia Local de Vila-real va realitzar amb l’alumnat de 6è dins de la campanya escolar d’Educació Vial. Durant les últimes setmanes i a educació física amb els seu mestre Víctor Forner, els últims cursos d’Educació Primària ha realitzat una unitat didàctica referent a l’ús de la bicicleta i a l’Educació Vial. Com activitat final de la unitat i contant, com sempre, amb la col·laboració de la Policia Local i de la Creu Roja del poble, hem realitzat una eixida en bici pel terme del poble.

Cap a les 9.15h hem eixit des del centre pel carrer Enric Valor per incorporar-nos a l’Av. Castelló fins la rotonda de "La papallona" i per el carrer Riu buscar el camí vell de Vila-real a Onda. Hem seguit per ell, creuant el camí Ermita per desviar-nos pel camí Molí Paquero i tornant al camí d’Onda creuant el pont de l’autopista. Després de passar per davant "La Florida" ens hem desviat per arribar a la Llum de Tol, on hem fet una paradeta per explicar que era una de les primeres centrals hidroelèctriques del poble i que encara està en funcionament.

Després de pujar l’empinada rampa, hem tornat desfent camí fins el termet per esmorzar, agarrar forzes, fer-nos la tradicional foto a les escales de l’ermita i visitar la platja fluvial del Millars, i pel camí Ermita i la Senda dels Atrevits per tornar al col·legi.

Des del centre agraïm la col·laboració de la Policia Local, que amb una unitat motoritzada i un vehicle tot terreny ha acompanyat durant tot el camí, donant seguretat a l’activitat, i la Creu Roja de Vila-real que a més de donar suport sanitari en casa d’algun incident, també ha fet de "cotxe granera" per si sorgia algun imprevist al camí. Cal mencionar que tota la ruta ha transcorregut sense cap tipus d’incident de gravetat, un parell de rascades amb els plats i tres punxades, tots i totes han aguantat perfectament la ruta.

També volem destacar la presència Pepe, ja mestre jubilat, i de Javier i Jose, dos pares aficionats a la bici que ens han acompanyat donant recolzament a l’activitat.

Sense la participació del suport rebut per Policia i Creu Roja, no s’hauria pogut realitzar aquesta activitat que de curs en curs anem repetint, intentant que el nostre alumnat, a més de fer activitat física saludable, continue assolint els objectius de l’educació vial.

Cliqueu a la imatge o a l’enllaç per veure el resum fotogràfic de l’activitat

També us deixem el track de la ruta