Visita a la Residència Ntra. Sra. del Puig

L’alumnat de 4t de PDC ha realitzat el 14 de juny l’acte d’acomiadament dels usuaris i usuàries de la Residència Ntra. Sra. del Puig. Ha sigut un projecte d’Aprenentatge Servei organitzat des de l’assignatura d’Àmbit Sociolingüístic.

Al llarg del primer trimestre l’alumnat va treballar lectures de poesies, de faules, de fragments teatrals i els va llegir i representar a la Residència. Per Nadal l’alumnat va confeccionar targetes de felicitació amb dibuixos i textos dirigits als iaios i iaies que prèviament havien entrevistat sobre els seus gustos i preferències. Durant el segon i tercer trimestre l’alumnat s’ha dedicat a recollir les seues històries de vida. D’aquesta forma pràctica l’alumnat ha millorat les diverses competències de l’assignatura i a més han aprés valors com la solidaritat, la capacitat d’escolta i la comprensió de les necessitats d’altres, així com la capacitat d’enfrontar-se als imprevistos. L’aspecte en absolut més positiu és que s’han creat vincles entre els usuaris i usuàries i l’alumnat i alguns han manifestat la necessitat de visitar en un futur els iaios a qui ja consideren de la seua família.

Finalment, a l’acte d’acomiadament, l’alumnat ha lliurat la “Història de vida” a l’usuari corresponent i els usuaris els han dedicat unes paraules. La vicedirectora de l’IES, Julia Babiano, també ha dit unes paraules d’agraïment a la Residència per haver-nos donat la possibilitat de realitzar aquest projecte i haver-nos obert les portes.

Gràcies de tot cor a la Residència Ntra. Sra. del Puig, als seus usuaris i el personal del centre! Ha sigut el millor regal!