L’objectiu dels grups interactius no és que cada individu acabe la seua tasca abans i millor que la resta, sinó que tot el grup faça bé la seua tasca. D’eixa forma, no sols els qui tenen una discapacitat concreta aprenen més i millor, i amb més amistat, sinó que els qui tenen més competències també aprenen més i millor perquè el seu suport al grup havent d’esforçar-se fins que ho entenguen els qui tenen més dificultats desenvolupa la seua intel·ligència molt més que si no hagueren de fer eixe esforç. Així es preparen millor per a una societat dialògica en què cada vegada més el que es necessita en la vida professional, social i personalno és que sàpies fer individualment les tasques millor que la resta, sinó que les faces amb l’excel·lència que possibilita la col·laboració i diàleg amb altres persones.
La participació en els grups interactius dels qui tenen algun tipus de discapacitat millora moltíssim el seu aprenentatge i el seu benestar, a més de millorar també el dels seus iguals. No senten exclusió del que s’està fent a l’aula, sinó que sempre aprenen interactuant amb el conjunt. Desenvolupen amistats que abans de fer grups interactius eren molt més limitades, al temps que aprenen més i millor. Que reben suportno és una cosa que els distingisca tant de la resta perquè la persona voluntària del grup està per a fer costat a tot l’alumnat, no sols a els qui tenen una discapacitat concreta. Ser presents com les altres persones, sent acceptades i valorades pels qui van fent les tasques en el seu grup incloent-les en la seua realització, fa que persones amb discapacitat aprenguen molt més, tant de les interaccions en les quals participen com per observació de les interaccions que es donen entre la resta d’iguals del grup, que si per contra li les segregara en espais a part. A més, apareixen algunes tasques en què qui ho fa millor i ajuda al grup és qui té eixa discapacitat, i els qui no la tenen gaudeixen de l’oportunitat de desenvolupar noves habilitats socials i cognitives per a fer més accessible eixa activitat a qui té més dificultats.
Per poder fer realitat els GRUPS INTERACTIUS és necessària la presència de voluntariat, com puga ser familiars de l’alumnat, o altres persones de l’entorn i de tota la comunitat educativa, associacions, etc
Vols fer-te voluntari dels Grups Interactius?
Planificació de Grups Interactius Setmana de l’11 al 14 de novembre
- Biblioteca Tutoritzada.
- Tertúlies Literàries Dialògiques
- Tertúlies Pedagògiques Dialògiques
- Model Dialògic de Prevenció i Resolució de Conflictes.