L'IES Tirant lo Blanc és un centre compromés amb la millora contínua, l'objectiu de la qual és proporcionar un ensenyament de qualitat i complir amb les expectatives de la comunitat educativa, amb una voluntat clara de servici a la societat. Per a això ha establit una Política de Qualitat adequada al propòsit de l'organització, comprometent-se en el desenrotllament i implementació del sistema de gestió de qualitat, complint els requisits que afecten el sistema i al producte i proporcionant un marc de referència per a establir i revisar els objectius de qualitat, sent revisada per a la seua contínua adequació, amb el compromís també de millorar contínuament la seua eficàcia.
La Política de Qualitat es fonamenta en el compromís adquirit pel IES Tirant lo Blanc de desenrotllar un sistema de gestió de la qualitat que garantisca la qualitat dels servicis educatius per l'ensenyament reglat en els següents ensenyaments del centre: Formació Professional Bàsica de Cuina i informàtica i Cicles Formatius de Grau Superior de Turisme, amb la missió i clara voluntat de servici a la societat compromés amb el seu entorn productiu.
És per això que, secundant-se en els seus valors, treballa per a mantindre un servici de qualitat basat en els principis arreplegats a la seua POLÍTICA DE QUALITAT
Declaració de la Política de Qualitat:
Missió:
Educar i formar a l'alumnat, potenciant les seues aptituds perquè exercisca un paper professional i social autònom, crític i actiu.
Visió:
Ser una referència com a centre educatiu en el nostre entorn.
-Complir amb les expectatives dels seus usuaris i organitzacions col·laboradores.
- Respondre a les necessitats educatives de tot l'alumnat de manera integradora, respectant les diferències individuals i culturals.
- Millorar la formació dels alumnes en l'àmbit personal, social i professional.
- Ser capaç d'adaptar-se a les necessitats canviants del teixit productiu del seu entorn.
- Potenciar la innovació i la visió de futur amb capacitat d'adaptar-se al canvi.
Valors:
L'esforç , utilització de totes les capacitats personals per a véncer les dificultats.
La cooperació de tota la comunitat cap a l'educació i la formació.
La tolerància basada en els principis democràtics de convivència i els drets i llibertats fonamentals.
La superació a través de l'exigència personal, la formació contínua i la proposta de noves metes.
A més de la definició de la Missió, Visió i Valors, l'IES Tirant lo Blanc establix com a objectius bàsics i inicials de la seua Política de Qualitat l'orientació cap a:
- L'acompliment dels requisits legals i altres aplicables a l'activitat educativa realitzada.
- L'acompliment de les expectatives, necessitats i demandes de les parts interessades.
- La Millora Contínua de la nostra organització i del sistema de gestió de la qualitat.
Esta Política de Qualitat és referència per a l'establiment dels objectius de la qualitat.
En l'I.E.S. Tirant lo Blanc tenim com a objectiu prioritari proporcionar als alumnes de cicles formatius de Formació Professional Específica, un ensenyament de qualitat per mitjà d'un sistema de gestió.
La Direcció, l'equip directiu i el coordinador de qualitat, exercixen el seu lideratge per la millora de la qualitat de l'ensenyament, i demostra el seu compromís amb la qualitat, assegurant que tota la documentació del sistema de qualitat és difosa, coneguda, compresa, implementada mantinguda i revisada de manera adequada.
Per a aconseguir este objectiu el centre ha implementat un sistema de gestió de la qualitat en la FCT basat en el model definit per la norma ISO EN-9001:2015. Des de l'any 2014 comptem amb la certificació d'AENOR.
Amb la implantació d'este sistema de gestió de qualitat, es pretén promoure la Motivació, el Compromís, la Participació i el Treball en Equip a tots els nivells de l'organització, considerant que tot el personal del centre són responsables de la qualitat de les activitats que es realitzen i que el principi de Millora Contínua ha de ser la base de la gestió i el funcionament del centre per a millorar la formació dels alumnes en els àmbits personal, social i professional.
La Direcció s'ha assegurat que la Política de Qualitat es comunica dins de l'organització, a través dels òrgans col·legiats i de coordinació , en la seua pàgina web i tauló del centre.